خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه خبر داد؛

توزیع ۶۴۰۰ تن نهاده های دامی بین عشایر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۲۲

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از توزیع ۶ هزار و ۴۰۰ تن نهاده های دامی بین عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی جعفر رضایی اظهار کرد: عشایر استان کرمانشاه هرساله در ۲ نوبت بهار و پاییز به صورت سنتی و یا خودرویی به مناطق مورد نظر خود کوچ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان کوچ پاییزی عشایر در استان کرمانشاه ۳۰ الی ۴۵ روز است، افزود: ۱۳ هزار خانوار عشایری از نیمه مهر ماه کوچ خود را آغاز کرده‌اند و تا پایان آبان نیز ادامه دارد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: تأمین امنیت، سوخت، نان، آب و آرد، نهادهای دامی عشایر در زمان کوچ از جمله موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی بیان کرد: سهمیه نهاده دامی عشایر استان کرمانشاه ۶ هزار و ۴۰۰ تن است که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تن آن توزیع و تا پایان هفته ۲ هزار تن دیگر نیز تخصیص خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای موضوع خرید دام مازاد عشایر بحث صادرات دام و خرید تضمینی دام از سوی امور عشایری کشور موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه ۱۳ هزار تن گوشت، ۲۷ هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی و ۹۰۰ تن روغن کرمانشاهی تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز