خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه:

توزیع روزانه ۱۵۰۰ متر مکعب آب در بین عشایر استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۷۵

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت : روزانه بیش از ۱۵۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی سالم در بین خانوار‌های عشایری استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،محمدی مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه کامیون کار آبرسانی سیار به عشایر را در مناطق صعب العبور ییلاقی انجام می‌دهند گفت: عملیات اجرایی آبرسانی سیار به عشایر نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی علت این افزایش را پدیده خشکسالی و تاثیر آن بر منابع تامین آب عشایر مثل چشمه‌ها عنوان کرد.

محمدی با اشاره به افزایش روز افزون نیاز عشایر به آب خاطر نشان کرد: اجرای پروژه‌های آبرسانی ثابت مثل بهسازی چشمه، حفرچاه، اجرای خط انتقال آب، احداث مخزن آب شرب، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی، پرداخت یارانه به میزان ۱۲ هزار تن جو و کنسانتره دامی  و پیگیری موضوع صادرات دام مازاد عشایر استان و خرید تضمینی آن از طریق شرکت پشتیبانی امور دام  از جمله برنامه‌های امور عشایر برای خدمات دهی به این قشر مولد است.

وی افزود: در حال حاضر برای ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر و بیش از ۳۰۰ هزار راس دام آنها بصورت سیار آبرسانی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز