خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ فارس تجلیل خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۲۰۵

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: مراسم تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) با حضور میهمانان کشوری و استانی در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی مشفقیان امروز دوشنبه ۱۶ آبان در جمع خبرنگاران گفت: بزرگداشت مقام بانوان خادم اهل بیت(ع) و کوشاگران عرصه تبلیغ و نشر معارف اسلامی و انقلابی«قدیمی ترین و بنیان گذاران عرصه تبلیغ»، بزرگداشت درگذشتگان عرصه تبلیغ بانوان و تکریم خانواده و بازماندگان، هویت بخشی و به رسمیت شناسی حوزه فعالیت فرهنگی خانگی در مناسبت‌های مذهبی بویژه ماه محرم با نگاه مشارکت مردمی بخشی از اهداف اولین مهرواره استانی راویان باغ بهشت است.

او؛ تعریف ارزش برای تنوع و تکثر روش‌های برگزاری مناسبت‌های فرهنگی مذهبی برای افزایش مشارکت‌های مردمی، نمایان کردن و هویت بخشی به الگوی جامعه پردازی به سبک زن مسلمان و همچنین ارج نهادن به مسئولیت پذیری اجتماعی بانوان مسلمان را از دیگر اهداف اجرای این ویژه برنامه برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: ترویج فرهنگ تکریم از بانوان فرهنگی در برگزاری مراسم‌های خانگی با کمترین امکانات و هزینه به عنوان مدلی از مشارکت‌های مردمی، ارج دهی به سنت دیرینه ی روضه خوانی خانگی و کمک به پویایی و بالندگی آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از اهداف این مهرواره است.

مشفقیان همچنین در شاخص‌های انتخاب تجلیل شوندگان به بانوانی مبلغی که بیش از یک دهه مستمر به انجام تبلیغ یا در برگزاری محافل خانگی سابقه داشته‌اند، بانوانی مبلغی که در تبلیغ موفق تر بوده و گروه گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش داده و آنها ارتزاق فرهنگی کرده‌اند، بانوانی که برای برپایی محافل خانگی و انجام تبلیغ کمترین وابستگی را به نهادها داشته و از بیشترین ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌ها بهره برده‌اند و همچنین بانوان مبلغی که مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی بیشتری را پوشش داده و در برنامه‌های متنوع تری را اجرا کرده‌اند، اشاره کرد.

او نقش مبلغان در ارتقا سرمایه‌های اجتماعی، بهبود مشارکت اجتماعی، داشتن رویکرد حل مسئله در فعالیت‌های مستمر، تلاش در راستاس تربیت محوری و حلقه میانی بودن را از دیگر شاخصه گ‌های ارزیابی منتخبان برشمرد و در خصوص شیوه شناسایی تجلیل شوندگان گفت: تیم رصد و ارزیابی متشکل از اساتید و نخبگان و برجستگان استانی اقدام به شناسایی این بانوان کرد.

مشفقیان تحلیل اطلاعات دریافتی از مبلغین شناسایی شده توسط کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مدیرکل امور بانوان استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی و چند نفر از اشخاص حقیقی خبره بررسی و انتخاب برگزیدگان برای تجلیل را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه وظیفه اصلی یک مبلغ توانمند تبلیغ دین الهی است، اظهار کرد: یک مبلغ باید با استفاده از شیوه‌های نوین در فعالیت‌های خود بتواند جوان و نوجوان را به سوی ارزش‌های الهی سوق دهد.

مشفقیان با بیان اینکه مراسم تجلیل از بانوان پیشکسوت تبلیغ معارف اسلامی فارس ۱۹ آبان در شیراز برگزار می‌شود، اضافه کرد: بانوان مبلغه دینی در ارتباط با مردم و ترویج فرهنگ دینی و همچنین همراهی با مشکلات مردم همیشه همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز