خبرگزاری کار ایران

هاشم پور مطرح کرد:

اقتصاد شـهرى بـا احداث پـروژه هاى سـرمایه گذارى

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۳۶۶

معــاون مالــى و اقتصادى شــهردارى شیراز با بیان اینکه میزان رضایتمندى شــهروندان از عملکــرد و رویکرد مدیریت شــهروندى حایز اهمیت اســت، افزود: یکى از مواردى کــه باعث رضایت‌مندى شهروندان مى شود اقتصاد شــهرى است که این اقتصاد به واسطه اشتغال حاصل مى شود.

به گزارش ایلنا محمــد هادى هاشــم پور در مراسم کلنگ زنی پروژه پارک آبی با بیان اینکه در حوزه شهرسازى، مدیریــت شــهرى بایــد تصمیمــات را اتخاذ کند کــه رفاه شــهروندان را به همراه داشته باشــد، خاطر نشان کرد: یکى از رویکردهاى اصلى شوراى پنجم و مدیریت فعلى شهردارى شــیراز بحث انسان محورى است؛ به این معنى که شهرندان مســائل رفاهى را در اختیار داشته باشند.

معــاون مالــى و اقتصادى شــهردارى شیراز با مطرح کردن این ســئوال که به نظر شما مدیریت شــهرى چه اندازه رویکرد انسان محورى را محقق کــرده اســت و در شــعار و عمل موفــق بوده اســت؟ افزود: مهم‌ترین مطلب در بحث مباحث شهرسازى، انسان محورى و فراهــم کردن فضایى جهت آســایش و آرامش و اســتفاده تمام شهروندان است.

هاشــم پور با اشــاره بــه رویکرد شــهردارى بر مبناى اقتصاد شهرى و اشــتغال تاکید کرد: احداث پارک آبى یکى از مواردى اســت که در جهت رویکردهاى اشاره شده، فراهم آوردن محیطى جهت رفاه، آرامش و گردشگرى شهروندان را مدنظر قرار دارد.

وی عنوان کرد: شهر شیراز به عنوان سومین شــهر اهل بیت و چهارمین کلانشهر این پتانسیل و ظرفیت را براى جذب گردشــگران دارد و اینکه مدت اقامت گردشگران را طولانى کند.

وى تصریح کرد: طولانى شدن مدت اقامت گردشگران منافع اقتصادى شــهر و شهروندان را در پى دارد و پارک آبى بــا این رویکرد طراحى شــده و در مســاحت بزرگ مقیاس استانى وکشورى در دست احداث است.

هاشم پور تصریح کرد: شــهر ما با توجه به اینکه صنعتى نیســت و داراى جاذبه گردشــگرى مذهبى، تاریخى و فرهنگى اســت، باید شــرایط به گونه اى فراهم شــود که جاذبه هاى گردشــگرى و اقامت توریست ها در شهر افزایش یابــد، البتــه این جاذبه باید ماندگار باشــد و ســرمایه هایى را براى شهر در بر داشته باشد.

انعطاف پذیرى براى تحقق این آرزو

هاشــم پور خاطر نشــان کرد:بحث احداث پارک آبى حدود 10 تا 12 ســال در شــهر شــیراز مطرح است، اما به واســطه برخى از موارد از جمله تصمیمات دوگانه و شاید هم عدم جذب ســرمایه‌گذار این موضوع محقق نشد، اما در این دوره با انعطاف پذیرى مدیریت شــهرى و همراهى شــوراى شهر قرارداد احداث با شرکت شمس عمران بسته شده است که در این قرارداد مدل جدیدى تعریف شد که شهردارى در ســرمایه گذارى و اجراى کار مدل هــاى جدیدى را تعریف کرده اســت که شرایط اقتصادى و روز باعث این امر شد.

وى با تاکید بر این مطلب که شهردارى امروزه در تمام حوزه ها فعال است، گفت: حدود 120 پروژه شاخص و فعال داریم که تعدادى تا پایان سال، تعدادى تا روز شیراز و تعدادى نیز تا پایان خرداد ماه افتتاح مى شــود و شرایط نسبت به سایر کلانشهرها مناسب است.

وى اعلام کرد: تعهد ســاخت این پروژه 24 ماه تعیبن شده اســت. در این قرارداد یک سوم قرارداد ساخت و ساز و دو ســوم خرید و تجهیزات اســت که امیدواریم سرمایه گذار براى تامین تاسیسات و تجهیزات نیز موفق عمل کند.

پارک آبی یکی از پروژه های مهم و حائز اهمیت

رئیس ســازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شــهرداری شــیراز نیز در ادامه این مراســم گفت: این پروژه یکــی از پروژه‌های مهــم و حائز اهمیت و بــه حقیقت مورد نیاز شهروندان شیرازی اســت.

شهدوست ادامه داد: بیش از یکسال اســت که تلاش های مســتمر و رایزنی های بسیاری انجام شده تا بالاخره به چند گزینه برای احداث این مجموعه رســیدیم.اما مذاکرات زمانی انجام شــد که نــرخ ارز با زمان انعقــاد قرارداد چند برابر شــده بود و مجددا با شــرکت های خصوصی و نیمه دولتی وارد مذاکره شــدیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز