خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

مرکز تشخیص و درمان طب سنتی در قزوین راه‌اندزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۸۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش تولید گیاهان دارویی، ایجاد مکانی برای تشخیص و درمان در قالب مجموعه سلامتکده و آموزش طب سنتی از عمده مواردی است که برای سازمان جهاد کشاورزی اولویت دارد.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه آزاد که با حضور پدر طب سنتی ایران برگزار شد، گفت: برای احداث مرکزی تحت عنوان سلامتکده با هدف تشخیص و درمان امراض از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی در دو نقطه از استان قزوین جانمایی صورت گرفته است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: یکی از این مکان‌ها در محدوده بوستان باراجین و دیگری در ایستگاه گیاهان دارویی زرآباد الموت شرقی واقع شده است که پس از کارشناسی لازم یکی از آن‌ها انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: قبلا نیز تحت عنوان شهرک گیاهان دارویی یک مصوبه در سفر رئیس جمهور به استان قزوین به تصویب رسیده که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

 این مسئول بیان کرد: خوشبختانه امکان قرارداد برای ایجاد سایت گیاهان دارویی تحت قانون منابع طبیعی وجود دارد و از آنجایی که مردم استان قزوین به طب سنتی علاقمند هستند، این امکان فراهم است.

وی تاکید کرد: استان قزوین ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی گیاهان دارویی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در حال حاضر در یک‌هزار و ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان گیاهان دارویی کشت می‌شود که سالانه از این عرصه‌ها  بیش از ۸۴۳ تن گیاه دارویی تولید می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز