خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال؛

هزار و ۳۴۹ قلاده سگ بلاصاحب در قزوین ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۵۰

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۳۴۹ قلاده سگ بلاصاحب از شهر قزوین و نواحی منفصل شهری جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین عمویی با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در نیمه نخست امسال هزار و ۳۴۹ قلاده سگ بلاصاحب در شهر قزوین و نواحی منفصل شهری زنده‌گیری و ساماندهی شدند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزود: با توجه به مصوبه کارگروه کنترل حیوانات استان مبنی بر اجرای طرح ضربتی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

عمویی یادآور شد: این سازمان در راستای اجرایی کردن بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و لزوم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اواخر سال ۹۴ با احداث و تجهیز کمپ حامی به عنوان نخستین شهر در کشور اقدام به اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهری کرده است.

او بیان کرد: ابتدا سگ‌های بلاصاحب شناسایی و زنده‌گیری می‌شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی توسط دامپزشک نسبت به انجام عملیات انگل‌تراپی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و در نهایت واگذاری و رهاسازی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

به گفته عمویی، بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سگ‌های بلاصاحب به سگ‌هایی گفته می‌شوند که تحت مراقبت فرد مشخصی قرار نداشته و آزادانه در محیط پرسه می‌زنند.

این مسئول افزود: شهرداری قزوین در حوزه وظایف خود توان جمع‌آوری این سگ‌ها را دارد؛ اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از شهر‌های اطراف، سگ‌های جمع‌آوری شده را در داخل و یا حاشیه شهر قزوین رهاسازی می‌کنند.

او با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آن‌ها می‌شود، از شهروندان خواست که در این خصوص با شهرداری همکاری کنند و زباله‌ها را در ساعت مقرر در بیرون از منزل قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز