خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

تحقق 44 درصد از تعهد اشتغالزایی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۶۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در راستای ایجاد اشتغال در استان، 44 درصد از تعهد اشتغالزایی استان مرکزی در سال جاری، تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی افزود: بر اساس آمار سامانه رصد، تاکنون اطلاعات 10 هزار و 400 نفر از استان مرکزی مبنی بر اشتغال جدید در سامانه ملی رصد کشور ثبت شده که بیانگر تحقق 44 درصدی تعهد اشتغال استان در سال جاری است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعهد اشتغال استان مرکزی در سال 1401 ایجاد اشتغال برای 23 هزار و 836 نفر، است. تحقق این میزان اشتغال در بخش خدمات 54 درصد، بخش صنعت 24 درصد و در بخش کشاورزی 22 درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اهتمام بیشتری در ثبت اطلاعات اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد داشته باشند.

امیدی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد به 3 روش پیامکی، برقراری ارتباط تلفنی و مراجعه حضوری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بازبینی و راستی آزمایی قرار می‌گیرد، لازم است دستگاه‌های اجرایی دقت لازم را در صحت و ثبت اطلاعات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است، بیان داشت: آخرین نرخ بیکاری این استان با 6.4 درصد مربوط به فصل تابستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز