خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان «چرتکه» در دانشگاه شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۶۹

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان با نام «چرتکه»، به‌صورت حضوری در دانشگاه شیراز برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی مؤمن‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، گفت: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان به نام «چرتکه»، برای چهارمین سال پیاپی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز، با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازه‌ی زمانی 2 تا 4 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ادوار در زندگی هر فرد، دوران دانشجویی است، اظهار کرد: دوران دانشجویی یکی از راه‌های ساختن آینده برای نسل جوانی است که این مسیر را انتخاب می‌کند و این‌گونه است که دانشگاه به محلی پویا و با نشاط و سرشار از انرژی جوانی بدل می‌گردد. در این فضا بهتر است دانشجویان تنها به علم‌آموزی اکتفا نکرده و ضمن استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه، مهارت‌های جدیدی را کسب نموده و از پرورش استعدادهای خود غافل نگردند.

مؤمن‌زاده افزود: یکی از مهارت‌های مهم که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و اهمیت بسزایی یافته، مهارت کسب‌وکار و کارآفرینی است؛ بازارچه تولیدات و صنایع دستی دانشگاهیان «چرتکه»،  به‌دنبال آن است تا ضمن آموزش مهارت‌های عمومی کسب‌وکار، الفبای راه‌اندازی کسب‌وکار، فروش و بازاریابی به دانشجویان، فرصتی فراهم آورد تا دستاوردها و تولیدات خود را در میان دانشگاه‌های سطح منطقه‌ی 7 کشور عرضه کرده و به فروش رسانند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه را ایجاد اشتغال برای دانشجویان، فرهنگ‌سازی خانواده پایدار با تأکید بر ترویج کسب‌وکار و اشتغال دانشجویان، ارتقای نشاط اجتماعی بین دانشجویان، بروز توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی، تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق توسعه و تقویت کارآفرینی دانشجویان،‌ ایجاد بستر مناسب برای ارتقای محصول و جذب سرمایه‌گذار و افزایش بازدهی دانشجویان مشغول به فعالیت‌های تولیدی مطرح کرد.

وی اعلام کرد: این نمایشگاه در بازه‌ی زمانی ۲تا ۴آبان‌ماه در پردیس دانشگاه شیراز (روبه‌روی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز)، با حدود ۱۰۰غرفه و ۴هزار محصول از دانشگاهیان اعم از هیأت‌علمی، دانشجو و کارمند از دانشگاه‌های شیراز، آزاد شیراز، هنر شیراز، غیرانتفاعی زند، یاسوج، اقلید، فسا، سازمان فنی حرفه‌ای، شرکت همیارنت و مؤسسه‌ی تعالی جوان فردا (به‌عنوان نماینده‌ی سازمان‌های مردم‌نهاد اداره‌ی کل ورزش و جوانان فارس) برپا خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌هایی چون: اصول حرفه‌ای شرکت در نمایشگاه، آشنایی با شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم نوآوری و مدیریت کسب‌وکار، نوآوری در علوم انسانی و نوآوری در علوم مهندسی برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه‌ نمایشگاه چرتکه، روز دوشنبه ۲آبان ۱۴۰۱، ساعت ۹صبح برگزار خواهد شد و این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰صبح تا ۸شب برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز