خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان

ارائه راهکار حل مشکل اشتغال، وظیفه دانشگاهیان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۶۴

دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده چاره ای بیندیشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده چاره ای بیندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان دکتر مجتبی صدیقی در جمع اعضای هیات علمی و اعضای ستاد توسعه انشگاه کاشان دغدغه دانشجویان را بعد از تحصیل شغل بیان کرد و اظهار داشت: برای دانشجویی که در محیط دانشگاه سرمایه گذاری می شود، باید بتواند در رشته خودش کار کند.

وی ایجاد بخش های کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: از آنجا که منابع دولتی محدود است بایستی دانشگاه بتواند با ارتباط با صنعت و خیرین، سرمایه گذاران را به این سمت و سو جذب کند.

وی دانشگاه کاشان را در زمینه جذب خیرین سرآمد دانست و خاطر نشان کرد: سنگ بنای ستاد توسعه جذب خیرین در دانشگاه کاشان شکل گرفته و الگو برای دیگر دانشگاههای کشور شده که امید است در زمینه جذب خیرین کارآفرین نیز پیشتاز باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سه تا چهار هزار ظرفیت صندلی خالی در دانشگاههای دولتی و آزاد اشاره کرد و افزود: دانشگاههای دولتی در برخی از شهرها تاسیس شده بدون اینکه بودجه ای به آن اختصاص داده شود و با همت بخش خصوصی اداره می شوند.

وی توجه به دانشگاههای مادر با قدمت تاسیس زیاد را از اولویت های وزارت علوم ذکر کرد وخاطر نشان کرد: اگر آموزش عالی بخواهد کیفیتش حفظ شود بایستی به دانشگاههای اصلی و مادر توجه شود.

معاون وزیر علوم بر توجه دانشگاه به مشکلات جسمی و روحی و روانی دانشجویان تاکید کرد و افزود: در بدو ورود، دفتر مشاوره دانشگاه بایستی دانشجویان را به طور کامل چکاب پزشکی کنند تا دانشجو با آرامش و نشاط بیشتر به تحصیل ادامه داده تا زمینه این مشکلات در محیط دانشگاه بروز پیدا نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز