خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

اجرای خط دوم انتقال آب در گرو تامین منابع مالی/۱۸۰۰ لیتر کسری آب در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۲۸

استاندار یزد با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیر حل مشکل آب کشور بویژه مناطق مرکزی ایران هستند گفت: اجرای خط دوم انتقال آب در گرو تامین منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست سند یزد نوین با موضوع آب، به برنامه‌های کوتاه مدت انجام شده یا در دست اقدام استان در این حوزه اشاره و گفت: باید به منابع موجود سر و سامان دهیم تا آب مردم تامین شود و سپس به دنبال موضوع انتقال پایدار آب باشیم. 

وی یکی از اقدامات انجام شده را خط اضطراری آب از خلیج فارس به مخزن شحنه اعلام کرد و افزود: ظرفیت این طرح هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و کسری آب استان هم به همین میزان است، اما یکی از شروط آن تامین پمپاژ است. 

استاندار یزد تعداد مخازن در دست ساخت در استان را ۳۸۰ مخزن با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این‌ها جزو طرح‌هایی است که باید منابع مالی آن تامین شود و به سرانجام برسد. 

فاطمی همچنین با اشاره به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: باید آبرسانی به ۵۸ روستا در قالب این قرارگاه انجام شود که دستور اضافه شدن ۳۰۰ روستای دیگر هم اخذ شده تا تامین هزینه شود. 

وی با اشاره به وجود آب‌های نامتعارف در دشت یزد – اردکان و کفه ابرکوه تصریح کرد: این آب در عمق ۲۰ متری است که باید با کمک بخش خصوصی این آب‌ها را شیرین و مورد استفاده قرار دهیم. 

استاندار یزد با بیان اینکه اولویت مهم و اساسی و جدی کوتاه مدت ما تکمیل طرح‌ها است افزود: پساب و تفکیک آب شرب از فضای سبز هم موضوع دیگری است که مسئولان استان باید در کوتاه مدت، آن را دنبال کنند. 

وی تامین مالی را مهمترین بحث خط دوم انتقال آب استان برشمرد و خاطرنشان ساخت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال مصوب شد که شرکت سنگ آهن و چادرملو آن را تامین می‌کنند لذا یکسال وقت داریم تا با اجرای این طرح، ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را برای شرب به استان منتقل کنیم. 

فاطمی با بیان اینکه کاری مهمتر از حل مسئله آب در استان نداریم، گفت: اصل واگذاری معدن برای تامین آب حل شده و فقط شیوه واگذاری آن مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز