خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش دستمزد کارگران حداقل بگیر با هزینه سبد خانوارها فاصله دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۷۱

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: دستمزد کارگران با توجه به حذف ارز ترجیحی جوابگوی معیشت کارگران نیست.

نصراله دریابیگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری  ایلنا اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی کار شاهد افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران حداقل بگیر هستیم که این‌مبلغ هم با میزان هزینه سبد خانوارها فاصله دارد.

وی افزود: هزینه های سبد خانوار طبق کارشناسایی های صورت گرفته  برای یک خانواده ۴ نفره ۹ میلیون تومان است در حالی که در واقع با افزایش تورم و رکود و افزایش موادغذایی و درمان و... سبد هزینه خانوار اکنون ۱۳ میلیون تومان است و با مبلغ حداقلی برای خانوارها فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تورم و رکود موجود در بازار و جامعه قدرت خرید خانوارها به شدت کاهش یافته و در واقع در سبد هزینه های خانوار، آموزش و درمان وجود ندارد و تنها به موادغذایی بسنده شده است.

به گفته دریا بیگی، با توجه به گرانی های افسارگسیخته در جامعه انتظار است که دولت نسبت به حداقل حقوق کارگران تجدید نظر کرده و تغییرات جدید اعمال کند تا آرامش به جامعه و خانواده کارگران و بازنشستگان بازگردد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: دولت باید با افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان  قدرت خرید را افزایش دهد تا شاهد رشد اقتصادی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز