خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی سرخس خبر داد:

پیش بینی کشت پنج هزار هکتار جو و گندم آبی در سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۲۹

مدیرجهاد کشاورزی سرخس از کشت پنج هزار هکتار جو و گندم آبی در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در اراضی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی رهنما با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با محدودیت منابع آبی و شارژ اضافی چاه های کشاورزی قرارداریم گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در سال زراعی پیش رو ۵ هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان زیر کشت گندم و ۲هزار و ۵۰۰ هکتار جو خواهد رفت که نسبت به سال گذشته ۵۰۰ هکتار افزایش نشان می دهد.

وی افزود: به همین منظور با برنامه ریزی قبلی و پیگیری های انجام شده، بذر و کود مورد نیاز تامین، به طوری که هزار و ۵۵ تن بذر به مبلغ هر کیلو ۱۵ هزارتومان که از سوی عاملین فروش و تعاونی روستایی توزیع می شود، وارد شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با تاکید بر اینکه امسال تامین منابع آبی با محدودیت و عدم افزایش روبروست اظهار کرد: با مکاتباتی که با منابع آب شهرستان داشتیم کشاورزان در تمدید قراردادهای خود با منابع اب اقدام کنند و میزان سهمیه هر چاه را مشخص و سپس به افزایش سطح زیر کشت بپردازند چرا که شارژ آب داده نمی شود.

رهنما در ادامه تاکید کرد: از هم اکنون کشاورزان جهت دریافت حواله بذر به جهاد مراجعه کنند و چنانچه زارعین خود مصرف از بذرهای سال گذشته استفاده می کنند حتما بوجاری و سم‌زده شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس در پایان تصریح کرد:کشاورزان که در سال گذشته از بذرهای تحویلی جهاد استفاده کردند امسال می توانند اگر از آن بذر ها دارند در سال زراعی جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز