خبرگزاری کار ایران

برداشت ۲۵ هزار تُن پسته در خوشاب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۳۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: با برداشت پسته از سطح هشت هزار هکتار از باغ‌های بارور پسته، افزون بر ۲۵ هزار تُن محصول در این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رودسرابی گفت: شهرستان خوشاب ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار بقاغ پسته دارد که چهار هزار و ۲۵۰ هکتار آن هنوز به فصل باروری نرسیده است.

وی ادامه داد: برداشت پسته در شهرستان خوشاب به صورت ۲ مرحله‌ای است که پسته‌های زودرس مانند "شاه‌پسند" و "احمدآقایی" در ابتدای شهریور برداشت شده و گونه های دیررس نیز از نیمه شهریورماه انجام می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال متوسط عملکرد پسته تر در شهرستان حدود ۵.۳ تُن در هکتار بوده است.

وی ارزش ریالی محصول پسته شهرستان را بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: سالانه بیش از پنج هزار تُن پسته خشک از این شهرستان برداشت و به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

رودسرابی با اشاره به ۱۴ واحد پسته پاک کنی در شهرستان خوشاب، ادامه داد: توسعه واحدهای فرآوری و صنایع وابسته محصول پسته، می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده برای این محصول داشته باشد.

وی با اشاره به افت آبهای زیرزمینی و توسعه سطح باغ های پسته در منطقه، افزود: شرایط منطقه طلب می کند که بیش از پیش برای افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای سلامت و کیفیت محصول تولیدی و افزایش راندمان آبیاری تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز