خبرگزاری کار ایران

صادرات ۵۰ تن کود از مه‌ولات به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۶۵۳

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات از صدور ۵۰ تن کود اسید هیومیک به عنوان چهارمین محموله صادراتی از این شهرستان خراسان رضوی به کشورهای اروپایی و آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، هادی ساربان گفت: این میزان کود اسید هیومیک گرانول به مقصد کشورهای اسپانیا، اکوادور و برخی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی بارگیری شده که ارزآوری ۳۰ هزار دلاری برای کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شرکت دانش بنیان شیمی گل فیض که چهارمین محموله تولیدی خود را به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کرده، پیش از این محصولات خود را به کشورهای افغانستان، سوریه، پاکستان و ارمنستان صادر می کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات بیان کرد: شرکت یادشده در زمینه تولید انواع کودهای آلی و زیستی فعالیت می کند و محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است و صادرات کود به کشورهای اروپایی نیز دلیل بر کیفیت مناسب این تولیدات است.

ساربان افزود: شرکت دانش بنیان شیمی گل فیض علاوه بر تولید و صادرات کودهای اسید به خارج از کشور این توانایی را دارد که نیاز کشور را به کودهای اسید هیومیک تامین کند.

شهرستان مه ولات با حدود ۳۸ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۱۰۹ هزار تن محصول کشاورزی، در تولید پسته و انار رتبه اول و در تولید زعفران رتبه پنجم را در استان خراسان رضوی دارد.

اسید هیومیک از تجزیه اجساد گیاهان و جانوران و طی فرآیندهای طولانی مدت حاصل می‌شود و در آن در واقع گیاهان و جانوران مدفون‌ شده در خاک، در اثر تابش نور خورشید و با وجود گرما و رطوبت به منبع خوبی از مواد آلی و معدنی تبدیل شده‌اند که یکی از این مواد معدنی هیومیک است.

اهمیتی که اسید هیومیک برای صنعت کشاورزی دارد، از این جهت است که ثمربخشی خاک و در نتیجه بازدهی عملیات کشت و زرع را به میزان قابل‌توجهی بالا می‌برد. هیومیک نه تنها خاک و بستر پرورش گیاهان را تقویت می‌کند، بلکه محصولاتی که از کشاورزی به دست می‌آید را به لحاظ کیفی متحول می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز