خبرگزاری کار ایران

در یک سال گذشته؛

باغ های انگور استان قزوین داربستی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۶۵۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان طی یک سال گذشته داربستی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان طی یک سال گذشته با هدف ارتقای بهره وری و مقابله با آفات و سرمازدگی داربستی شده‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: داربستی کردن باغ‌های انگور منجر به افزایش کیفیت محصول و ارتقای باردهی و کاهش آفات و بیماری‌های مربوط به این میوه می‌شود و این محصول را از سرمازدگی حفاظت می‌کند.

پیله فروش اظهار داشت: داربستی کردن باغ‌های انگور در هر هکتار نیازمند صرف ۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حدود هفت هزار هکتار از باغ‌های انگور استان قزوین که عمدتا در شهرستان تاکستان قرار دارند داربستی شده اند، افزود: البته تمامی باغ‌های انگور استان قابلیت داربستی کردن را ندارند و باغ‌های سنتی و فرسوده باید حذف و با باغ‌های جدید و جایگزین شوند که توجه به این مساله در دستور کار مدیریت امور باغبانی جهاد کشاورزی می‌باشد، اما یک اقدام زمان بر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: مقرر شده تا از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، هزار هکتار از باغ‌های انگور قزوین داربستی شوند.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور در کشور را دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز