خبرگزاری کار ایران

سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان از 7 مهر آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۰۶۰

سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان، از تاریخ 7 تا 11 مهر ماه سال جاری در پنج مرحله و سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حبیب ستوده‌نژاد، مدیر سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان، در نشست خبری این تور، اظهار کرد: بخاطر بیماری منحوس کرونا دو دوره از این تور برگزار نشد اگر دو دوره قبلی هم برگزار می شد آلان در سی و هفتمین دوره تور بین المللی ایران و آذربایجان حضور داشتیم اما شرایط به گونه ای پیش آمد که امسال دوره سی و پنجم را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از پنج ماه قبل برنامه ریزی های سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان انجام شده و از تاریخ 7 تا 11 مهر ماه سال جاری طی پنج مرحله با مسافت 764 کیلومتر رکاب زنی در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

ستوده نژاد گفت: مرحله اول این تور 7مهرماه ساعت 11 صبح از پارکینگ ائل گلی استارت خواهد خورد و دوچرخه سواران با طی 150 کیلومتر مسافت به طرف اتوبان شهید کسایی، جزیره اسلامی و در نهایت شهر ارومیه حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در پایان روز اول تیم ها بعد از رسیدن به شهر ارومیه ترانسفر شده و شب را در تبریز اسکان خواهند یافت.

مدیر سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان، گفت: مرحله دوم، روز جمعه 8 مهرماه ساعت 11 صبح مجدداً از پارکینگ ائل گلی استارت خواهد خورد و با طی مسافت 148 کیلومتری، تیم ها به سمت منطقه آزاد ارس حرکت خواهند کرد و در پایان تیم ها شب را در منطقه آزاد ارس اسکان خواهند داشت.

ستوده نژاد، با بیان اینکه روز بعد 9 مهرماه مرحله ی سوم تور آغاز خواهد شد، گفت: به دلیل طولانی بودن مسافت ساعت شروع این مرحله با مرحله های قبلی متفاوت است، بطوری که این مرحله ساعت 9 صبح استارت خواهد خورد و تیم ها مسافت 187 کیلومتر از منطقه آزاد ارس به سمت منطقه کلیبر رکاب خواهند زد و بعد از اتمام این مرحله تیم ها ترانسفر خواهند شد و شب را در شهر سرعین اسکان می یابند.

وی ادامه داد: روز چهارم سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان، یکشنبه 10 مهرماه از شهر سرعین آغاز و در کوه عون بن علی تبریز پس از طی مسافت 198 کیلومتری به پایان خواهد رسید.

ستوده نژاد گفت: در مرحله آخر، یعنی مرحله پنجم تیم ها مسیر میدان شهید فهمیده تا نصر را 10 دور به مسافت 80 کیلومتر رکاب خواهند زد.

حبیب ستوده نژاد در تشریح تفاوت این دوره با دوره های قبلی، گفت: طبق بررسی‌ها و برنمه ریزی های انجام شده در بخش فرهنگی مرحله اول به اسم شهید مهدی باکری، مرحله دوم به اسم شهید مدافع حرم عباس عبدالهی، مرحله ای سوم به اسم شهید مدافع حرم ذاکر حیدر، مرحله چهارم به اسم دو برادر شهید شهیدان مرتضی و مصطفی فخر ذاکر از شهدای استان اردبیل و مرحله پنجم به نام سردار دلها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

مدیر سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌ المللی ایران-آذربایجان عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این تور چهارشنبه 6 مهرماه ساعت 18 در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز و مراسم اختتامیه دوشنبه 11مهرماه با اتمام مرحله پنجم مقابل مجتمع تجاری لاله پارک برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا بدین لحظه تیم های داخلی که حضورشان قطعیت یافته به ترتیب تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویچ شرق امیدنیا نکا است و 10 تیم خارجی از کشورهای اندونزی، قزاقستان، آفریقای جنوبی، مالزی، لیتوانی، بلژیک، مراکش، تیم دوم از قزاقستان، تایلند و آلمان تا این لحظه اعلام آمادگی کرده اند و در حال مذاکره با دیگر تیم ها هستیم.

ستوده نژاد با بیان اینکه جایزه مسابقات 22هزار و پانصد یورو تعیین شده است، تصریح کرد: برآورد اعتبارات ارزی 73هزار یورو پیش بینی شده و برآورد کل اعتبارات مورد نیاز تور به صورت ریالی 8 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز