خبرگزاری کار ایران

طراحی و تولید بوگاتی ایرانی توسط یک شهروند آذربایجان شرقی ؛

کلاسیک اما نو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۹۵

طراحی و تولید خودروی ملی توسط نخبگان ایرانی که قابل رقابت با بازار جهانی باشد و از سوی دیگر بتواند محرکی برای تنوع بخشی و ایجاد خلاقیت و رقابت بازار خودروسازان داخلی باشد، حلقه مفقوده ای است که در صنعت خودروسازی با حمایت دولت، بخش خصوصی و سرمایه گذاران از نخبگان و مختصصان می تواند در کشور به شکوفایی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، طراحی و تولید ماشین های دست ساز کلاسیک در دنیا به عنوان صنعت شناخته شده است و جایگاه ویژه ای دارد، اما متاسفانه هنوز در کشور برای مسئولان و سرمایه گذاران شناخته نشده است.

ظاهر بدنه ماشین، قدیمی بودن موتور خودرو و حتی صدای خاص استارت و موتور خودرو یک هنر به حساب می آید و خواهان زیادی دارد. به طوری که شاید یک نفر پنج دستگاه خودرو دارد و سفارش تولید یک خودروی کلاسیک را هم می دهد.

حسین کرباسی صنعتگر جوان مرندی، در استان آذربایجان شرقی، سازنده خودروی بوگاتی کلاسیک بوده و علاقه به طراحی، ساخت و تولید ماشین را از همان دوران نوجوانی در زمان تحصیل در هنرستان در دل داشت و اینک آن را با تلاش و پشتکار به مرحله ظهور رسانده و امروز در پی تولید انبوه ماشین بوگاتی کلاسیک بومی است.

طراحی این ماشین برای کاربری های تشریفاتی همچون آتلیه ها، مجالس عروسی و نمایشگاه های ماشین است. این ماشین همچنین می تواند در شهرهای گردشگرپذیری چون تبریز  به عنوان تاکسی مورد بهره برداری قرار گیرد و برای این منظور تلاش شده در حدود 20 دستگاه در ابتدای کار تولید شود.

حسین کرباسی، سازنده خودرو بوگاتی مدل 1937 در رابطه با به روز کردن طرح اولیه ساخت این خودرو می گوید: دو سال پیش با نگاه کردن به عکس بوگاتی۱۹۳۷ شروع به تولید این ماشین کردیم. در این کار یک تیم حرفه ای همکاری دارند و قطعا در این مجموعه هر کاری که انجام می دهیم کار تیمی است. اگر امروز صفر تا صد یک دستگاه تولید می شود کار یک نفر نیست بلکه ثمره سرمایه فکر جمعی و کار تیمی است.

وی تاکید دارد که هدف از ساخت ماشین بوگاتی ۱۹۳۷ اغنای روحیه فردی نبود بلکه در پی طراحی و ساخت این ماشین برای دستیابی به تولید انبوه اجرا شده و در حال حاضر هم یک ماشین دیگر تولید می کنیم برای استفاده در کوهستان و بیش تر شبیه یک ماشین ورزشی است.

کرباسی تصریح کرد: برای این ماشین موتور طراحی نکرده ایم از موتور یک ماشین دیگر استفاده کرده ایم و کاملاً قابل رانندگی است و رانندگی با آن چنان راحت است که یک فرد بدون داشتن گواهینامه رانندگی هم می تواند رانندگی بکند. با تلاش و پشتکاری که داشتیم توانستیم از تمامی معاینات مکانیکی نمره قبولی را برای این ماشین دریافت کنیم.

سازنده خودرو بوگاتی کلاسیک 1937 می گوید: عیب یابی و رفع مشکلات فنی برای ارتقای سطح کیفی ماشین های طراحی و تولید شده جزو اصول اولیه کار ما بوده تا امنیت و سلامت مصرف کنندگان را تضمین کرده باشیم. در ابتدای کار 50 اشکال را عیب یابی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کردیم و در تلاش هستم که این اشکالات در تولیدات بعدی رفع شود.  

این کارآفرین مرندی تاکید دارد: معتقدم امروز مشکل کلی جامعه صنعتی آذربایجان شرقی نیروی کار است نه منابع مالی یعنی هم اکنون با جنگ نیروی کار مواجه هستیم البته وضعیت کشورهای اروپایی به مراتب بدتر از وضعیت کشور ایران است. باید اعداد و ارقام را واقعی بگوییم هم اکنون ۳۵ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و با ایجاد خط تولید ماشین های دست ساز کلاسیک ۳۰ الی ۳۵ نفر نیروی فنی و ماهر نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز