خبرگزاری کار ایران

با تعیین نماینده ویژه دادستان؛

روند اعطاء فرزند خواندگی در قزوین تسریع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۳۹

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تعیین نماینده ویژه در حوزه اطفال و کودکان، از تسریع در روند اعطاء فرزندخواندگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حلیمه قزوین گفت: کودکانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند نتیجه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستند که خانواده آن‌ها درگیر آن بوده و باید شرایطی فراهم شود، که متحمل آسیب‌های دیگر نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بدون شک حضور این کودکان در جمع یک خانواده شرایط باز اجتماعی کردن آن‌ها را فراهم می‌کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و یقیناً نگهداری آن‌ها در مراکز بهزیستی بخصوص در سنین بالاتر آسیب‌های روانی در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: هم اکنون طی مراحل قانونی برای صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی به متقاضیان بسیار طولانی است و این موضوع آسیب زا است.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: بر اساس گزارشات بیش از ۵۰۰ خانواده در قزوین متقاضی فرزند خواندگی هستند و این جای امیدواری دارد، اما روند فرسایشی در این خصوص باید کاهش یابد، تا این کودکان از سنین پایین در نهاد خانواده پرورش یابند.

رجبی گفت: احدی از قضات دادسرای قزوین به عنوان نماینده ویژه دادستان در حوزه اطفال و کودکان تعیین شد، تا با پیگیری‌های قانونی روند صدور حکم عدم صلاحیت و اعطاء فرزند خواندگی در راستای کاهش آسیب‌ها تسریع یابد و قطعاً این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سه شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به سازمان بهزیستی در دادسرای قزوین مشخص شد و دادستان به عنوان مدعی العموم تمام قد از کودکان در معرض آسیب حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز