خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

ورودی به زندان در قزوین 20 درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۱۳

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته در دو ماه گذشته حدود 20 درصد ورودی به زندان کاهش یافته است و این بسیار دارای اهمیت است و باید اقدامات با جدیت دنبال شود تا به هدف گذاری‌ها در این حوزه دست یابیم.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در آیین افتتاح ساختمان جدید انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین گفت: فلسفه تشکیل انجمن، حمایت و دستگیری از مددجویان و خانواده آن‌ها است، تا کمتر در معرض جرائم و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند و انجمن قزوین در این حوزه در سطح کشور فعال است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: تاکنون 626 خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد و خانواده‌های بیشتری از حمایت‌های انجمن برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: مراقبت‌های بعد از خروج بسیار دارای اهمیت است و نباید اجازه دهیم زندانیانی که با تلاش‌های فراوان در مسیر اصلاح قرار گرفته‌اند، به دلیل برخی مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی دچار لغزش شوند و اگر مراقبت بعد از خروج صورت نگیرد، قطعاً چرخه اصلاح مجرم ناقص شده و عملاً اقدامات بی نتیجه می‌ماند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان بخصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می‌برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جزء استان‌های صنعتی کشور است، باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال مددجویان و خانواده آن‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امروزه حتی در کلانتری‌ها نیز اصلاح ذات البین صورت می‌گیرد و پرونده به مراجع قضایی وارد نمی‌شود و در این راستا در مرداد ماه سال جاری 800 فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده و در مجموع 14 درصد وقوع جرائم در استان کاهش یافته است، که این موضوع قابل تقدیر است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها اقدامات بسیار خوبی برنامه ریزی شده و در این راستا به حمایت همه نیازمندیم و امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون استان، در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز