خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی از اینترنت پرسرعت/خسارت ۲۰ میلیارد ریالی مخابرات استان از سرقت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۱۶

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان، ۸۰ درصد از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که بر مبنای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری تا انتهای دولت سیزدهم، ۱۰۰ درصد مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در این خصوص گفت: در یک سال گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. این میزان سرمایه‌گذاری با هدف ارتقای خدمات ارتباطی استان در بخش‌های مختلف بوده است که ایجاد ۵۲ سایت جدید شهری و توسعه و ارتقای ۲۷۷ سایت موجود از سوی همراه اول، برخی از این موارد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای طرح توسعه شبکه فیبر نوری FTTH در خراسان رضوی ۳۳ کیلومتر فیبر نوری در مسیر مناطق روستایی شهرستان‌های رشتخوار، فریمان، خواف، مشهد و بجستان زیر بار رفته است و ۷۰ کیلومتر نیز در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه طی دو سال آینده تمامی نقاط دارای مشکل پهنای باند با فیبر از اینترنت بهره‌مند می شوند اظهار داشت: به منظور توسعه شبکه فیبر نوری ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که سهم خراسان رضوی از آن ۱۰ درصد تعیین شده است.

دلگیر با بیان اینکه تاکنون هفت هزار پورت فیبر نوری در استان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: واگذاری پورت نوری FTTX در خراسان رضوی تا پایان دولت سیزدهم به ۲ میلیون مورد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: طرح توسعه شبکه فیبر نوری و انتقال آن به در منازل از طریق مخابرات، ایرانسل، شاتل و ۱۱ اپراتور دیگر اجرا می‌شود که بدین منظور مشوق‌هایی از سوی دولت همچون پرداخت چهار میلیون ریال یارانه در شهرهای کوچک در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۲ واگذاری خدمات در بخش‌های دولتی به مخابرات و ایرانسل واگذار و طرح سرویس‌های اجباری روستایی در این وزارت آغاز شد.

دلگیر افزود: در مناطقی که اپراتورها برای آن صرفه اقتصادی ندارد، دولت مکلف است از محل درآمد اپراتورها برای بهره‌مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان، ۸۰ درصد از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که بر مبنای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری تا انتهای دولت سیزدهم، ۱۰۰ درصد مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا امسال ۲۴۰ روستای فاقد سرویس اینترنت خانگی از این خدمات بهره مند شده، ۱۱۵ روستا در سال آینده و ۱۰۵ روستای باقی‌مانده تا سال ۱۴۰۳ از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

دلگیر افزود: البته بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی ۸۰ درصد بود که این میزان پوشش اینترنت پرسرعت، سال گذشته در استان محقق شده بود اما با رویکرد عدالت ارتباطی و از بین بردن شکاف مناطق برخوردار و کم برخوردار، وزارتخانه برای بهره‌مندی کامل مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت متعهد و پیگیر است.

معاون مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی نیز گفت: یکی از معضلات حوزه مخابرات، سرقت سیم‌ها و منصوبات مرتبط به آن است که البته این موضوع در عمده استان‌ها و شهرستان‌های کشور وجود دارد.

امین بیاتی با اشاره به اینکه همچنان بر حجم سرقت‌ها در حوزه مخابرات افزوده می‌شود، افزود: این موضوع در شهرستان‌های مشهد، نیشابور و سبزوار نسبت به دیگر مناطق استان بیشتر رخ می‌دهد چنانکه از ابتدای امسال ارتباط ۳۰ هزار مشترک قطع شده است که در برنامه اتصال دوباره قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اثر این سرقت‌ها امسال ۲۰ میلیارد ریال به مخابرات استان خراسان رضوی خسارت وارد شده است که شرکت مخابرات توان ترمیم این میزان خسارت را به تنهایی ندارد لذا همیاری دیگر نهادها از جمله بسیج با مخابرات، در کاهش حجم سرقت‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز