خبرگزاری کار ایران

دو کارگاه و آموزشگاه صنایع‌دستی در درگز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۳۵

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز گفت: دوکارگاه-آموزشگاه صنایع‌دستی با حضور فرماندار، برخی مسئولان، مردم و هنرمندان هم‌زمان با هفته دولت در شهرستان درگز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد شیخ در این خصوص افزود: آموزشگاه-کارگاه‌های مهروا و تماشای خیال به صورت توامان در زمینه تولید، آموزش ساخت و طراحی سفال، سرامیک و میناکاری روی مس فعالیت دارند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز ادامه داد: برای راه‌اندازی مجموعه مهروا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری و برای مجموعه تماشای خیال نیز  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است‌.

او تصریح کرد: این دو مجموعه به طور مستقیم برای حدود ۱۰ نفر و به طور غیر مستقیم نیز زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

شیخ اظهار کرد: مدیران این کارگاه‌ها پیش از این موفق به اخذ گواهی‌نامه تولید انفرادی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنای‌ دستی خراسان شده‌اند که اعتباری ملی دارد و هنرجویان آن‌ها نیز در صورت تکمیل دوره و  اخذ امتیاز لازم از سوی مربیان این کارگاه_آموزشگاه‌ها امکان دریافت گواهی‌نامه مهارت و کارت شناسایی صنعت‌گری را دارند.

او یادآور شد: کارگاه-آموزشگاه‌های مهروا و تماشای خیال علاوه بر آموزش حضوری هنرجویان از طریق فضای مجازی نیز به علاقه‌مندان و هنرجویان آموزش می‌دهند که اهمیت فضای مجازی در روند اشتغال‌زایی را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز افزود: باور ما این است که  اشتغال‌زایی در شهرستان از مجرای توسعه اقتصاد خانگی، خرد و زودبازده محقق خواهد شد.

او گفت: در همین راستا اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز بر آن است با اختصاص تسهیلات کم‌بهره مانند مشاغل خانگی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زمینه توسعه و افزایش تولید این کارگاه‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز