خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان مطرح کرد؛

خراسان رضوی میزبان ۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان میزبان ۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه رونق ورود گردشگران خارجی در خراسان رضوی نیز از اتفاقات خوب و تحسین برانگیز در مدت گذشته از فعالیت دولت سیزدهم است، ادامه داد: طی یکسال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند و البته برگزاری تورهای آشناسازی ویژه زائران خارجی هم طراحی و برنامه ریزی شده است.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: این روند ناشی از تصمیم خوب و موثر دولت برای بازگشایی مرز هوایی به شهر مشهد، بعد از فروکش کردن نسبی ویروس کرونا بود که منجر به ثبت رکورد ورود ۵۰ درصدی گردشگران خارجی ورودی به کشور به مقصد خراسان رضوی شد.

وی هدفگذاری در حوزه گردشگری را توجه به منویات رهبری برای پنج برابر کردن ورود گردشگران خارجی دانست و افزود: در این راستا برگزاری نشست مشترک با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان در کنار امضای تفاهمنامه ورود زائر، برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف و توسعه گردشگری، هوشمندسازی روند صدور مجوزها در دستور کار است.

موسوی اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیتهای خوب استان در حوزه تاسیسات گردشگری موجب شد سونامی ورود زائران و گردشگران در نوروز امسال به استان به خوبی مدیریت شود.

موسوی با اشاره به سفر هیات دولت به خراسان رضوی و مصوبات خوب در سه حوزه زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در این سفر اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به امر توسعه زیرساختهای سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصوب و قرار شد طی سه سال تخصیص یافته و جذب شود. 

این مسئول اظهار کرد: علاوه بر این تشکیل و برگزاری شورای عالی زیارت با حضور خود رئ

رئیس جمهوری از رخدادهای منحصر به فردی بود که در این سفر محقق شد.

وی گفت: همچنین تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه-شاندیز و افزایش مجوز صادرات نقره از کشور از ۳۰۰ گرم به ۳ کیلوگرم از جمله اتفاقات خوبی بود که در این سفر تحقق یافت و مسیر را برای رونق بیشتر این بخش باز کرد.

وی با اشاره به رویکرد جدی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی در استان گفت: پیشنهاد داده‌ایم کلانشهر مشهد، به واسطه جایگاه بی نظیر در حوزه سفر و زیارت، به منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود تا شاهد افزایش سفر به این منطقه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز