خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان خبر داد:

تور آشناسازی به مقصد شهرستان درگز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۸۷

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزاری تور آشناسازی با جاذبه‌های گردشگری شهرستان درگز خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: در این تور ۴۰ نفر شامل مدیران دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری، مدیران هتل‌ها و فعالان گردشگری حضور داشتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در این تور آشناسازی که از عصر پنجشنبه هفته گذشته آغاز و عصر جمعه گذشته به پایان رسید، شرکت کنندگان با جاذبه گردشگری شهرستان درگز و بخش نوخندان این شهرستان از جمله محوطه باستانی بندیان، سد درونگر، پارک ملی تندوره(دره چهلمیر)، مزارع شالیزار، اقامتگاه‌های بوم‌گردی عمارت خورشید، بابا اسماعیل، باغ صفا و جاده رویایی درگز آشنا شدند.

بیدخوری اظهار کرد: با توجه به ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و امکان اقامت گردشگران در این شهرستان، امیدواریم با برگزاری این تور آشناسازی فضایی فراهم کنیم که زمینه معرفی این ظرفیت‌های گردشگری فراهم شود و هم دست‌اندرکاران برای برگزاری تورهای گردشگری به مقصد این شهرستان اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:  شهرستان درگز دارای ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی، حیات وحش، ورزشی و کوهنوردی، گردشگری روستایی و عشایری است.

او یادآور شد: شهرستان درگز دارای ۱۸۰ اثر تاریخی، طبیعی، تپه و محوطه شناسایی‌شده است که ۱۰۳  اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

هم‌چنین محمد کرمی فرماندار شهرستان درگز با حضور در جمع شرکت‌کنندگان در این تور آشناسازی و در هم‌اندیشی با این افراد اظهار کرد: این شهرستان زیبایی‌های فراوانی دارد، البته مهم‌تر از زیبایی‌هایی بصری  رفتار، خلق و خوی و مهمان نوازی مردم درگز است.

او با بیان این‌که آمادگی برای معرفی این شهرستان به عنوان قطب گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: حضور ۴۰ نفر از متخصصان گردشگری استان در این شهرستان یک فرصت کم نظیر است و امیدوارم با کمک فعالان حوزه گردشگری و جامعه محلی گام‎های مهمی برای توسعه گردشگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برداریم.

هم‌چنین فرج‌الله اقبالی از بزرگان و ریش سفیدان شهر نوخندان به سابقه تاریخی این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این منطقه بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و تپه تاریخی در مرکز شهر نوخندان است.

او به استفاده برخی کلمات کهن توسط مردم محلی اشاره کرد و گفت: وجود این کلمات، تاریخ کهن و چند هزار ساله را نشان می‌دهد که این بررسی کردن این منطقه مایه افتخار است.

او به برخی سرداران و دلاوران این منطقه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: زمانی نادرشاه افشار پرچم ایران را به دست گرفت و در برابر تهاجم دشمنان ایران ایستاد و در دوران معاصر نیز فرزند دیار درگز شهید صیاد شیرازی جانانه از ایران دفاع کرد و از غیورمردان عصر حاضر ایران زمین بود.

شهرستان درگز در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز