خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۱۲ هزار واحد تعطیل در زمینه صنایع در سطح کشور/افتتاح ۵۵ طرح صنعتی در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۶۴

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از شناسایی ۱۲ هزار واحد تعطیل در زمینه صنایع در داخل و بیرون شهرک های صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی رسولیان در سفر یک روزه خود به استان یزد اظهار داشت: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت هستند به طوریکه بیش از ۹۴ درصد از صنایع در شهرک های صنعتی کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهرها و شرکت های صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحدها ایجاد شده است عنوان کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه کاری و برندسازی، از مجموعه کارهایی است که در ان زمینه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی به عنوان یکی از بحث های اولویت دار است اضافه کرد: با آغاز به کار دولت در سال گذشته شناسایی واحدها و صنایعی که زیر ظرفیت در حال کار و یا تعطیل هستند در سطح کشور انجام شد و یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، احیا شدند.

رسولیان با اشاره به تامین زیرساخت برای استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک، تصریح کرد: با تامین زمین و موارد زیرساختی مانند آب و برق و … و با در اختیار قرار دادن این زمین ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان برای تامین مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خواهد شد و ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولین استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت در سال جاری با کمک وزارت نیرو و اقدامات انجام شده، تلاش شد تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه صنعتی کشور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز