خبرگزاری کار ایران

با حضور سرپرست و اعضای کمیته قلم تندرستی کشور مطرح شد؛

قلم تندرستی یک ورزش جدید است که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد/ ارائه ۴۰۰سانس ورزشی رایگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۸۱۲

در نشستی با حضور سرپرست و اعضای کمیته قلم تندرستی کشور فعالیت های این کمیته در شیراز تشریح شد.

به گزارش ایلنا، هادی خباز  افزود: بی گمان نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در توسعه همه جانبه کشور، نقشی بی بدیل و مهم است و این چشمان بینای جامعه و گوش های شنوا، اگر نقص ها، کاستی ها و مشکلات جامعه را به خوبی رصد نکنند و به موقع متذکر نشوند، امیدی هم به اصلاح جامعه و پیشرفت کشور، وجود نخواهد داشت.

خباز در ادامه به فعالیت های کمیته ورزش قلم تندرستی نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته 4 ماه است زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی مشغول به فعالیت است.

او با بیان اینکه ورزش قلم تندرستی به هماهنگی عصب و عضله کمک می کند، افزود: این ورزش تاثیر بسیار خوبی در سلامت فکری و جسمی کودکان و سالمندان دارد به طوری که با ابزاری سبک انجام می شود و آسیب پذیری نیز ندارد لذا برای سلامت جامعه به دنبال ترویج گسترده آن خواهیم بود.

مسئول تربیت بدنی حوزه ۷ سپاه ثارالله به گوشه ای از فعالیت های این موسسه نیز اشاره کرد و گفت: اهدای 50جهیزیه در سال اول و امسال نیز 25جهیزیه با همکاری سپاه ثارالله به زوج های جوان، از جمله اقدامات برجسته موسسه بود.

قلم تندرستی یک ورزش جدید است که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد/ ارائه ۴۰۰سانس ورزشی رایگان

ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی، کمک به دانشجویان مستمند، تسهیل اشتغال افراد نیازمند، کمک به ایتام، خدمت به سالمندان، کمک به ازدواج جوانان، بیماران کم درآمد، حرفه آموزی به افراد نیازمند، کمک های موردی و... از جمله فعالیت های دیگر موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس بود که خباز به آن اشاره کرد.

خباز در پایان نیز اظهار داشت: موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس 3شعبه در شیراز و خرامه و استهبان دارد که حدود 1500خانواده تحت پوشش آن است که 700خانواده هر ماه ارزاق دریافت می کنند.

برگزاری نشست با مسوولان جهت ترویج ورزش قلم تندرستی

در ادامه این نشست  الهام روان بد مسوول حقوقی کمیته قلم تندرستی نیز با تبریک هفته خبرنگار و تشریح عملکرد 4ماهه کمیته قلم تندرستی استان فارس اظهار داشت: در این مدت نشست ها و جلسات متعددی با مسوولان و افراد مختلف ملی و استانی برگزار کردیم تا بتوانیم این ورزش را به خوبی معرفی نماییم.

او نشست با عزیزی و قادری نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس، پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو جهت آموزش به مربیان تربیت بدنی، مهندس سلطانی عضو شورای شهر برای آموزش در 100محله شیراز و... را از جمله نشست های مذکور عنوان کرد و گفت: ورزش قلم تندرستی یک ورزش جدید است که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد.

ارائه ۴۰۰سانس ورزشی رایگان

در ادامه محسن زارعی دیگر عضو کمیته قلم تندرستی و عضو هیات مدیره مسوول بسیج ورزشکاران و مسوول تربیت بدنی  سپاه ناحیه ثارالله شیراز  نیز ضمن اشاره به فعالیت های مشترک این ناحیه  با موسسه قمر بنی هاشم(ع) اظهار داشت: در حوزه استحفاظیه سپاه ثارالله 750هزار نفر را تحت پوشش داریم.

او با بیان اینکه سالن های ورزشی را به تمامی کسانی که با بسیج همکاری دارند، با تخفیفات ویژه به صورت رایگان ارائه می دهیم، افزود: ما 400سانس ورزشی را برای ارائه به علاقه مندان به ورزش، به صورت رایگان برنامه ریزی کردیم.

زارعی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از قهرمانان ورزشی در حوزه استحفاظی سپاه ثارالله فعالیت می کنند که تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده ایم.

او همچنین به برپایی ایستگاه های ورزش اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با سازمان های مختلف برگزار شده تا در مکان های مختلف ایستگاه های ورزشی برپا شود.

برگزاری دوره های مربی گری در رشته های مختلف با هزینه نیم بها و کسری خدمت برای ورزشکارانی که در دوره نوجوانی و جوانی با سپاه همکایر می کنند، ارسال کمک ها در قالب بسته های معیشتی با کمک موسسه خیریه قمر بنی هاشم(ع) به صورت چراغ خاموش و با حفظ آبروی افراد، نیازمندان،  تحویل 500متر مربع تاتامی رزمی به 5منطقه کم برخوردار و... از جمله اقدامات دیگری بود که زارعی به آن اشاره کرد.

او از تاسیس تیم قلم تندرستی در حوزه سپاه ثارالله نیز گفت و افزود: با توجه به مفید بودن این ورزش، در750پایگاه آن را ترویج خواهیم داد.

تاکید بر کشف نخبگان استان فارس

همچنین یحیی طاهری نماینده نهضت احیای واحدهای اقتصادی در استان فارس و عضو دیگر کمیته قلم تندرستی نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، بر توجه به نخبگان و کشف استعدادهای علمی فراوان کشور تاکید کرد.

او با بیان اینکه 10سال است که در دانشگاههای مختلف کشور، کشف استعداد کرده ایم، افزود: نخبه های علمی ما بسیار هستند اما متاسفانه مافیاهای موجود که نانشان در واردات بی رویه از خارج به داخل است، اجازه فعالیت نخبه ها را گرفته اند.

طاهری با اشاره به جلسات متعدد با مسوولان کشوری نیز گفت: برای جذب استعدادهای استان، در آینده نزدیک یکی از شهرستان های فارس پایلوت می شود تا نگذاریم استعدادهای نهفته از بین بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز