خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

ثبت احوال نقش محوری در تجزیه و تحلیل رویدادهای اجتماعی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۱۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ثبت احوال نقش محوری در تجزیه و تحلیل رویداد های اجتماعی دارد و در سیستم برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است.

به  گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیر کل ثبت احوال استان گیلان اظهار داشت: مهمترین عامل در پررنگ نشان دادن این محوریت مدیران و کارشناسان ثبت احوال هستند.

وی ادامه داد: داشتن آمار و اطلاعات از وضعیت جامعه بر اساس آنچه در وقایع چهارگانه در ادارات ثبت و احوال ثبت می شود می تواند در شناسایی بهتر شرایط اجتماعی بسیار حائز اهمیت باشد و این اداره تکلیف آن تنها ثبت وقایع نیست بلکه باید از ابعاد مختلف این نقش معرفی شود.
 
وی ادامه داد : آمار دقیق و صحیح موجب برنامه ریزی دقیق می شود بنابر این سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته و کلیدی دارد.

فرماندار آستارا با تاکید بر پویا تر شدن نقش ثبت و احوال در شهرستان آستارا و ارائه آخرین آمار و اطلاعات با تحلیل های مربوط به مدیران ارشد توسط این اداره یادآورشد: باید از بی تحرکی های موجود در این زمینه جلوگیری و فعالیت ها پررنگ تر شود.

وی یکی از ضعف‌های اداره ثبت احوال در شهرستان آستارا عدم نقش پذیری در رویدادهای اجتماعی و فعالیت در این حوزه دانست و خواستار بازنگری در این نوع فعالیت ها شد.
 
رنجکش افزود: از ثبت احوال انتظار ویژه ای در رصد رویدادهای اجتماعی براساس ثبت وقایع چهارگانه داریم.

روحانی فر مدیر کل ثبت احوال استان گیلان نیز در این دیدار ضمن تشکر از نگاه فرماندار آستارا افزود: تجهیز و نوسازی اداره ثبت احوال شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از نیاز های  جدی است.

وی به اهمیت ثبت وقایع چهارگانه اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از پیامد منفی باید آمار درست در اختیار داشت واین آمار تنها با ثبت به موقع وقایع چهارگانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق امکان پذیر است.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر ادارات ثبت احوال در شهرستان‌ها در خصوص ارائه اطلاعات و آمار به موقع به  مدیران ارشد تاکید کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز