خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

جذب 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۵۹۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان مرکزی جذب شد. سال گذشته با جذب این میزان سرمایه گذاری 1500 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی استان مرکزی ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی صفری افزود: 1250 کیلومتر کانال آبیاری در بخش کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده و 74 هزار و 596 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به انواع سامانه‌های آبیاری تجهیز شدند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یک سال گذشته تاکنون یک میلیون و 686 هزار تن انواع محصولات زراعی و 579 هزار تن انواع محصولات باغی در استان مرکزی تولید شده که علاوه بر تأمین نیاز استان، مازاد این محصولات به سایر استانهای کشور نیز ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: 5170 تُن آبزیان خوراکی و 1169 تُن عسل در استان مرکزی تولید شده و استان مرکزی در تولید این محصولات به ترتیب رتبه هفدهم و نوزدهم را در کشور دارد.

صفری تصریح کرد: همچنین 374 هزار تن شیرخام و 55 هزار تن گوشت قرمز در استان مرکزی تولید شده و این استان در تولید این محصولات به ترتیب رتبه دوازدهم و سوم را در کشور دارد.

وی بیان داشت: از سویی دیگر 70 هزار تن گوشت مرغ و 48 هزار تن تخم مرغ در استان مرکزی تولید شده و این استان در تولید این محصولات به ترتیب رتبه یازدهم و نهم را به خود اختصاص داده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: 160 هزار تُن انار، 185 هزار تُن جو و 188 هزار تُن گندم نیز در این مدت در استان مرکزی تولید شده و این استان در تولید این محصولات به ترتیب رتبه دوم، ششم و سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.

صفری ابراز داشت: 285 میلیون شاخه گل‌های زینتی شاخه بریده و 186 هزار تن انگور نیز در این مدت در استان مرکزی تولید شده و این استان در تولید این محصولات به ترتیب رتبه دوم و هشتم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز