خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در ارتقای اقتصاد شهری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۵۸

رئیس شورای شهر قزوین گفت: بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوین در ارتقای اقتصاد شهری تاکید کرد و افزود: بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم آوریم.

به گزارش ایلنا، علی فرمانی در جلسه فوق العاده کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورا با بیان اهمیت توجه به حوزه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری اظهار کرد: باید با شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها نسبت به جذب سرمایه‌گذاران در شهر و ارتقای اقتصاد شهری تلاش شود.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: توجه به حوزه سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باعث ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش درآمدهای شهرداری‌ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: نشست‌ها و بازدیدهای کارشناسی از شهرها و بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌ها و تبادل تجربیات می‌تواند گامی مثبت در راستای نیل به اهداف مدنظر برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان باشد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب برخی شهرداری‌ها در هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: توجه به سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار باعث پویایی اقتصاد شهرها خواهد شد؛ لذا ضرورت دارد تا موانع جذب سرمایه‌گذار و دلایل گریز سرمایه‌گذاران درشهر‌ها بررسی شود.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری که در شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شده، گفت: طرح احداث میدان میوه و تره بار یکی از طرح‌های سرمایه گذاری است که در اثر اجرا ۲۵۰ شغل در بخش‌های مختلف بسته بندی، سردخانه و بندر خشک برای شهر ایجاد خواهد شد.

فرمانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی قزوین در جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: باید از فرصت دارا بودن میراث فرهنگی و تاریخی در شهر قزوین در راستای جذب گردشگر استفاده شود و اجازه ندهیم فرصت‌ها تبدیل به تهدید اجتماعی شوند.

رئیس پارلمان محلی قزوین در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران و کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری اسلامشهر و اعضای شورای این شهر بر لزوم تعاملات هر چه بیشتر شهرقزوین و اسلامشهر و استفاده از تجربیات این شهر در حوزه سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز