خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در شیراز خبرداد؛

آغاز رزمایش گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۵۳

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور از آغاز رزمایش گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی از امروز و به مدت ۳ روز در استان فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا، احمد سعیدی در نشست خبری رزمایش گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی افزود:  فارس  دومین استان در این طرح است که با حضور ۸۰ تیم تخصصی جهادی دامپزشکی از استان فارس در ۱۸ شهرستان با ارتباط تصویری شروع و ۴۰۰ نفر دامپزشک شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیج عشایر بیش از۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه مقاومت در کشور داریم، بیان کرد: بسیج مردمی و از دل خود عشایر است و بیش از ۱۶۰ حوزه مقاومت بسیج عشایر و ۲۶ استان نواحی عشایر داریم.

سعیدی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار بسیجی عشایر از دل مردم خدمات رسانی می کنند و آموزش، جذب، ساماندهی و حفظ انسجام بسیجیان عشایر در کشور توسط جامعه عشایر که در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند، انجام می شود.

سعیدی با بیان اینکه جامعه عشایر عمدتا جامعه ای است که تولید کننده است و به تعبیر مقام رهبری نماد بارز اقتصاد مقاومتی و ارزش افرینی است، بیان کرد:  ۴۶ درصد گوشت دام سبک را عشایر تولید  می کند که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و اشتغال دارد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت:۳۵ درصد صنایع دستی کشور را عشایر تامین می کنند و صنایعی که دارد جز نماد و هویت فرهنگی است .

سعیدی با بیان اینکه عشایر در ۵۹ درصد از مساحت کشور پراکنده هستند و در تامین امنیت پایدار مرزهای کشور ایفای نقش دارند، ابراز کرد: در واقع جامعه عشایری به عنوان میراث دار فرهنگی کشور هستند و امروز به عنوان میراث دار فرهنگی کشور ایفای نقش دارند. 

وی بیان کرد: در سازمان بسیج عشایری تلاش بر این است که در عرصه های فرهنگی، دفاعی، رویکرد خدمات رسانی و محرومیت زدایی خود را محدود و محصور در عرصه خاص نمی کنیم و در تمامی رده ها از صفر تا صد انچه عشایر نیار دارند تکلیف گرا عمل کنیم.

به گفته سعیدی رویکرد خدمات رسانی و محرومیت زدایی که در بسیج مستضعفان است در ذیل ان رویکردهایی و رزمایش تخصصی دامپزشکی را داریم چراکه محور و عنصر اصلی در جامعه عشایر دام است.

وی افزود:  اگر بهره وری دام را بالا نبریم جامعه عشایر اسیب می بیند و لذا طرح همگام با عشایر در سازمان دنبال می کنیم که هم اسیب ها و تهدید های جامعه عشایر و هم نقاط قوت و ضعف آن را دنبال می کنیم. 

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه  وضعیت موجود تا مطلوب بهره وری دام در جامعه عشایر وضعیت قابل قبول نیست، یادآور شد: بهره وری بسیار پایین است که به دلایل آموزشی، زیرساختی   خشکسالی و نهاده های دامی و ... است با همین هدف که بتوانیم افزایش بهره وری را افزایش دهیم طرح را معرفی تا با شناسایی عشایر و تشکیل شبکه دامداران ۴ میلیون راس دام را تحت پوشش شبکه قراردادیم.

سعیدی با اشاره به جهاد تبیین گفت:ه فرموده رهبری در جنگ ترکیبی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم رسانه ای هستیم که اگر به خوبی تبیین نشود دشمن آن را به انحراف می کشاند.

وی با بیان اینکه رزمایش تابستانی بسیج عشایر با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر از ۱۹ مرداد تا ۲۹ مرداد ماه برگزار می شود، بیان کرد: ۲۰ گروه در روز از جامعه عشایر خدمت می دهیم که  هدف از این رزمایش در راستای فرمایش رهبری مبنی بر خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت همگانی است و  از ظرفیت گروه های جهادی استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز