خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

کلید خوردن جشنواره فیلم مشهد از سال ١۴٠٢

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۰۵

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم نسبت به حوزه فرهنگ و هنر، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، برگزاری جشنواره فیلم مشهد را دنبال کردیم و امیدواریم مقدمات اجرایی شدن این رویداد در سال آینده مهیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی با بیان اینکه فضای فرهنگی و هنری مشهد، دارای پتانسیل‎‌های فراوان و فوق‌العاده در حوزه‌هایی چون سینما، تئاتر و تلویزیون است، اظهارکرد: شهرمان خاستگاه هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف بوده که این امر نشان از غنای هنری این خطه دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بروز و ظهور استعدادهای هنری، به‌ویژه عرصه سینما و تلویزیون، گفت: عدم توجه به این حوزه طی سال‌های اخیر و غفلت مسئولان ذی‌ربط سبب شده شاهد مهاجرت بسیاری از این چهره‌های سرشناس و ارزشمند باشیم.

ناصحی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به حوزه هنر دارد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، هر اندیشه‌‎ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست؛ لذا بهترین راه برای انتقال مفاهیم بلند دینی و رضوی، بهره‌گیری از هنر است.

وی با بیان اینکه مشهد شهری با سابقه در حوزه تمدن، فرهنگ و هنر است، گفت: با توجه به سبقه تاریخی، فرهنگی، هنری و ... مشهد مقدس همراه با مختصری حمایت عالمانه در این حوزه از سوی مسئولان، می‌تواند به سرعت جایگاه رفیع مشهد مقدس در عرصه تولید و توزیع محصولات هنری را بازگرداند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: براساس همین دغدغه‌مندی، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، موضوع برگزاری «جشنواره فیلم مشهد» را دنبال کردیم و جلسات مختلفی نیز تاکنون در این خصوص برگزار شده است.

ناصحی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مشهد طی روزهای آتی خبرداد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم سال آینده اولین دوره این جشنواره را برگزار کنیم و با ارتقاء سطح کیفی این جشنواره، بتوانیم رویدادی در تراز «جشنواره فیلم فجر» را شکل دهیم.

وی افزود: جشنواره فیلم مشهد فرصت بسیار مغتنمی برای روایتگری وقایع تاریخی با محوریت مشهد، توجه به سیره رضوی، پرداختن به تاریخ انقلاب در مشهد، بازخوانی حوادثی چون قیام خونین مسجد گوهرشاد و ... باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز