خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

صدور مجوز ساختمانی در بافت روستایی تسهیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۲۳

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد باید از ظرفیت خود در روستاهای حریم شهر بکارگیری کند تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقاء ببخشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علیزاده در حاشیه بازدید از روستاهای حریم و محدوده شهرستان مشهد، اظهارکرد: یکی از موارد بسیار مهم و ضروری در این پهنه‌ها، کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون دستگاه‌های نظارتی دارای وظیفه در حریم  به وظایف ذاتی خود عمل نکردند و ساخت و سازهای غیر مجاز، تفکیک های غیر شهرسازانه و کمبود سرانه های در حاشیه شهر ناشی از این ضعف نظارتی می باشد به طوری که از ۵۰ سال پیش، بیش از ۴۰ روستا و هسته سکونتگاهی بدون رعایت اصول شهرسازی ساخته شده و با توسعه شهر مشهد وارد محدوده شهر مشهد قرار گرفته‌اند. 

 متاسفانه در بازدیدهای مختلفی که تاکنون از این بافت ها داشته‌ایم این مهم مسجل شده که هیچگونه نظارتی صحیحی روی ساخت‌وسازها وجود ندارد و شهرنشینی ما از شهرسازی ما پیشی گرفته و موجب تبدیل این بافت ها به یک  دغدغه‌ ملی شده است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد می بایست تمهیداتی را بیاندیشد تا از ظرفیت های خود در روستاهای حریم شهر بکارگیری نموده تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، بخشداری، فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی که قانوناً متولی نظارت بر این بافت ها هستند، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقاء ببخشند.

علیزاده تصریح کرد: از این طریق می‌توان خلاء نظارت را برطرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل نمود؛ از سوی دیگر، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز باید شرایط صدور مجوز اصولی را تسهیل نموده تا در صورت توسعه شهر و الحاق این روستا در آینده به شهر مشهد، دچار کمترین مشکلات از حیث شهرسازی و ترافیکی باشیم و شاهد توسعه پایدار و متوازن شهر پر خیر و برکت مشهد الرضا آلاف و تحیه و الثنا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز