خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

پیش‌برد اهداف و حل مشکلات با تکیه بر فناوری و ظرفیت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۹۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای حل مسائل و معضلات کلانشهری چون مشهد نیازمند نقش‌آفرینی این شرکت‌ها هستیم و بر این باوریم که باید به شیوه‌های نو روی آورد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی عضو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در یادداشتی نوشت: ابرسازمانی چون شهرداری‌ها و در مقیاس کل‌تر، بدنه مدیریت‌های شهری با دایره وسیعی از وظایف، مسئولیت‌ها، خدمات و شبکه گسترده‌ای از مسائل و مشکلات ‌روبرو هستند؛ مجموعه‌‎ای که همانگونه از اسم آن برداشت می‌شود، وظیفه و رسالت خطیر و دشوار مدیریت شهر را برعهده دارد. حال به نسبتی که شهر وسعت بیشتری می‌گیرد و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد، شرایط متفاوت‌تر و دشوارتر می‌شود.

وی در این یادداشت گفته است: پیوسته یادآور شده‌ایم که شهر موجودی زنده است و این زنده‌بودن و پویایی دربرگیرنده ابعاد و جنبه‌های مختلفی می‌شود؛ موجود زنده، هرروز با شرایط متنوعی روبروست و پیوسته خواسته‌ها و نیازهایی دارد که اگر تامین نشود و یا پاسخ مطلوب دریافت نکند، حیاتش به خطر می افتد.

حسامی افزوده است: نظام مدیریتی کارآمد و اثربخش، باید نیازها و مطالبات مجموعه تحت مدیریتی خود را، پس از احصاء و شناسایی مستمر، به شکل روزآمد، مطابق با شرایط زمانی و بنا به اقتضائات حاکم پاسخگویی کند تا بتوان به درستی در مسیر نیل به اهداف و سیاست‌های تبیینی گام برداشت.

وی تصریح کرد: در بدنه مدیریت شهری هم همینگونه است و اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نباید صرفا به تلاش برای تداوم حیات این موجود زنده (شهر) خلاصه شود؛ بلکه باید در جهت رشد، اعتلاء و پیشرفت مضاعف آن گام برداریم تا دچار رکود و روزمرگی نشویم. یکی از روش‌های کارآمد و نوین که در تمام ارکان و بخش‌های مدیریتی و اجرایی، کلید حل مشکلات و تحقق‌بخش سیاست‌های تبیینی است، تکیه به ظرفیت فناوری و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی همچنین گفته است: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، حسب تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خواهد داشت و بهره‌گیری از علم روز و تکنولوژی را ضرورتی برای اداره بهتر شهر می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز