خبرگزاری کار ایران

شهردار محمدشهر به ایلنا گفت:

برای رفع مشکل نهر سیاه جوی با آب منطقه ای استان، اختلاف داریم/ اگر لایروبی سیاه جوی انجام نمی شد، دچار حوادث سنگین بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۴۴

شهردار محمدشهر گفت: در ارتباط با ساماندهی نهر سیاه جوی با شرکت آب منطقه ای استان البرز، اختلاف داریم چراکه این شرکت اعتقادی به لزوم اتخاذ تغییرات در این حوزه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با حضور رئیس شورای محمدشهر، اعضا و شهردار این شهر برگزار شد.

مهرزاد رئیس شورای شهر محمدشهر کرج در این نشست خبری با اشاره به بودجه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی کمیسیون فرهنگی این شهر گفت: بخشی از این بودجه مربوط به برگزاری مراسمات مناسبتی و اعیاد در سال جاری هزینه شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه شهر نمونه، افزود: این شهر به عنوان شهر برتر و شهر مهربانی در حوزه فرهنگی بین شهرهای استان البرز از طرف استاندار البرز معرفی و تقدیر شد و این حاصل تلاش مدیریت شهری و ارتباط خوب مردمی محمدشهر است.

مهرزاد با اشاره به کاهش مشکلات محمدشهر تصریح کرد: ما مدعی برطرف شدن تمام مشکلات این شهر نیستیم اما ادعای کاهش قابل ملاحظه معضلات این شهر هستیم.

وی در ارتباط با پروژه های عمرانی گفت: جلسات مختلفی در کمیسون عمرانی صورت گرفت و بحث های جدول گذاری و کارهای کارشناسی شده انجام شد و حاصل آن افتتاح ۳ پروژه عمرانی به مناسبت آزادسازی خرمشهر صورت گرفت.

رئیس شورای محمدشهر با اشاره به جلسات برگزار شده در سال گذشته گفت: با توجه به برگزاری هفتگی جلسات ۴۸ جلسه برگزار شد و طی آن ۱۸۰ مصوبه بررسی شد که از این تعداد ۱۵۶ مصوبه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصویب  و با ۱۸ مورد مخالفت شد.

وی با تاکید بر همراهی اعضای شورا افزود: بیش از ۷۰ درصد از مصوبات شورا با موافقت ۷ رای اعضا بود.

برای ساماندهی نهر سیاه جوی با آب منطقه ای استان مشکل داریم

حسن زاده،‌ شهردار محمدشهر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه محمدشهر در بحث پارکینگ کم برخوردار است، گفت: بعضی از پروژها پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری از محل اعتبار شهرداری ایجاد شده که در آینده نزدیک در بحث مناقصه اقدام می شود.

وی با عنوان اینکه بحث ایجاد بازارچه با مشارکت بخش خصوصی مورد توجه خواهد بود، افزود: ایجاد بازارچه ولدآباد و ۳۰۰ غرفه به صورت بازار روز خواهیم داشت و همچنین برای ایجاد بازار غذا با ۱۱ میلیارد اعتبار، غرفه های جدید ایجاد و واگذار خواهد شد.

حسن زاده گفت: پارک ۷۰ هکتاری جعفرآباد توسط مشاور با تصویب اداره منابع طبیعی دنبال می شود.

شهردار محمدشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی هدایت و ساماندهی آبهای سطحی و معضل جاری شدن نهر سیاه جوی به سمت منطقه جعفرآباد، اظهار داشت: ۶ کیلومتر از مسیر سیاه جوی و حریم و محدوده شهری محمدشهر شروع می شود و در انتهای شهرک بهاران وارد حریم شهر ماهدشت می شود. در سالهای گذشته حدود یک و نیم کیلومتر از این مسیر به صورت کانال سرپوشیده یا روباز ساماندهی شد.

وی افزود: با بودجه های شهری این اعتبار برای ساماندهی این مشکل درنظر گرفته شده و امسال نیز با مبلغ ۲ میلیارد تومان در ارتباط با سیاه جوی پیش بینی اعتبار داشتیم.

حسن زاده به اختلاف شهرداری محمدشهر با آب منطقه ای استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای البرز اعتقادی به لزوم اتخاذ تغییرات در این حوزه ندارد و دستور کار مشخصی ارائه نمی کنند که با مشکل سیاه جوی چه باید کرد اینکه باید چگونه مدیریت شود هنوز مشخص نیست و این موارد جزو مکاتبات مدیریت شهری محمدشهر با آب منطقه ای است.

شهردار محمدشهر گفت: شرکت آب منطقه ای اگر نحوه اجرای پروژه را مشخص کنند شهرداری عملیات عمرانی احداث پروژه را شروع خواهد کرد اما در حال حاضر شهرداری محمدشهر برای جلوگیری از هرگونه آب گرفتگی، عملیات لایروبی مسیر ۶ کیلومتری سیاه جوی را انجام داده است که اگر این اقدام صورت نگیرد قطعا دچار حوادث سنگین خواهیم بود.

شهردار محمدشهر در ارتباط با هدایت آبهای سطحی این شهر به خبرنگار ایلنا گفت: در این رابطه هر ساله اعتباراتی در بودجه شهری لحاظ شده است و امسال نیز ۵ میلیارد تومان فقط برای هدایت آبهای سطحی، تخصیص پیدا کرده است که بتوانیم بر اساس اسناد بالادستی کار شروع شود.

وی افزود: سال گذشته نیز با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار هدایت آبهای شهری صورت گرفت و مطالعات مشاوره انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز