خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

کارت راهنمایان گردشگری در استان سمنان صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۷۷

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در استان سمنان برای اولین بار در کشور، فرایند صدور کارت برای راهنمایان گردشگری در سطح استان انجام می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسم‌زاده بیان کرد: از این پس صدور کارت راهنمایان گردشگری استان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان انجام می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در راستای تفویض اختیارات مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مدیران کل استانی، امکان صدور کارت راهنمایان گردشگری با خرید دستگاه چاپگر کارت و با صرف 600 میلیون ریال اعتبار، محقق شد.

قاسم‌زاده افزود: با خرید این دستگاه و ارائه آموزش‌های لازم، هم اکنون کار تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان در حال انجام است و در آینده نزدیک با به‌روزرسانی سامانه "سادرا" کار صدور کارت نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و عرفانی نقاط مختلف استان که زمینه برنامه‌ریزی و حضور تورهای گردشگری را فراهم آورده، در حال حاضر 76 راهنمای کارت دار ملی و بین‌المللی در استان سمنان فعالیت دارند.

قاسم زاده بیان کرد: صدور کارت راهنمایان پس از ثبت ‌نام در سامانه، اخذ استعلام و بارگذاری مدارک، با گذشت زمان تقریبی 15 روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز