خبرگزاری کار ایران

رشد اقتصادی 7 درصدی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۱۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رشد اقتصادی 6.74 درصدی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برای سال 1401 پیش‌بینی شده است.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، امیر کرم‌زاده تأکید کرد: لازمه تحقق این رشد اقتصادی، اختصاص منابع مالی مورد نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار اختصاص تسهیلات کم‌بهره و تخصیص کمک‌های فنی اعتباری به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری شد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، رشد صنایع‌دستی و اجرای پروژه‌های مرمتی نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

کرم‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان سمنان در مسیر حرم تا حرم  بیان کرد: باید از این فرصت استفاده کرد تا به زائران خدمات مطلوب ارائه شود.

وی خواستار مساعدت نهادهای نظارتی برای فراهم شدن زمینه بهره‌برداری از بناهای تاریخی در اختیار سایر نهادها از جمله اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها، دخانیات و ... شد و افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان سالانه هزینه مرمت این بناها را پرداخت می‌کند اما منجر به بهره‌برداری نمی‌شود.

کرم‌زاده تأکید کرد: رویکرد دولت، بهره‌برداری از این مراکز برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی است.

وی افزود: پنج پروژه بزرگ سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سال جاری به بهره داری می‌رسد و در حوزه گردشگری استان به آموزش گردشگری و توسعه بازاریابی توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص ثبت آثار استان در فهرست جهانی یونسکو، گفت: مطالبه مردمی در این زمینه به خصوص در زمینه ثبت جهانی مجموعه بسطام و تاریخانه زیاد است و تحقق این مطالبه مردمی نیازمند تخصیص اعتبار برای آزادسازی حریم و رعایت استانداردهای جهانی است.

وی خواستار احیا و فعال شدن مجدد کارگروه گردشگری استان شد و ادامه داد: طرح جامع گردشگری استان در حال تدوین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به قابلیت‌های صنایع‌دستی استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی اشتغال 300 نفر و در آموزش صنایع‌دستی به بیش از یک هزار نفر در سال 1401 پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست ملی نیز از 887 اثر به بیش از یک هزار اثر تا پایان امسال خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز