خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

مجمع خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۲۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیشنهاد داد: مجمع خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان تشکیل شود.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، امیر کرم‌زاده صبح امروز (19 بهمن) در بازدید از بافت تاریخی سمنان و دیدار با مؤثران و فعالان گردشگری و کسبه بازار تاریخی سمنان، پیشنهاد راه‌اندازی مجمع خیرین میراث‌فرهنگی استان را ارائه کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه صرفاً با اعتبارات دولتی نمی‌توان نسبت به مرمت و حفاظت از آثار تاریخی اقدام کرد، گفت: انجمن‌های مردم‌نهاد، دوستداران میراث‌فرهنگی و فعالان گردشگری مردمی می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

وی در بازدید از خانه‌های تاریخی مرمت شده در سمنان اجرای ضوابط احیای بناهای تاریخی را یادآور شد و افزود: دولت برای بناهای تاریخی که مرمت و احیا می‌شوند حمایت‌های در نظر گرفته است و از جمله این حمایت‌ها، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تا ٧٠ درصد هزینه‌ها، معافیت این خانه‌ها از عوارض شهرداری به ویژه تأمین پارکینگ است.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه حمایت از تأسیسات گردشگری زمینه‌ساز رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در این بخش خواهد شد، ادامه داد: هزینه خدمات خانه‌های تاریخی مرمت شده نیز باید استانداردسازی شده و به روز باشد.

وی یکی از راه‌های معرفی هر چه بیشتر خانه‌های تاریخی احیا شده را برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: رویداد محوری می‌تواند نقش مؤثری در استقبال هر چه بیشتر گردشگران از خانه‌های تاریخی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: ما در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و از فعالان این عرصه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز