خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا، مطرح شد؛

ثبت 4300 میلیارد تومان خسارت سیلاب و بارش های اخیر به فارس/خسارت جدی سیلاب به قنوات استان/ اداره کل بحران وزارت جهاد در حال تنظیم برنامه ای مدون برای چرخش اقلیم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۵۶۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه بارش ها و به تبع آن سیلاب های ایجاد شده آسیب های زیادی را به بخش ها مختلف در کشور وارد کرد، گفت: در حال حاضر مسئولان استان فارس حدود 4300 میلیارد تومان خسارت وارده سیلاب به استان را ثبت کردند و طی بازدید های میدانی که در شهرستان های استان فارس انجام دادیم سیلاب و بارش ها خسارت های جدی را به مناطق و شهرهایی مانند خرم بید، بوانات، سرچهان، بختگان، داراب، نی ریز و .... وارد کرده است.

محمد مهدی برومندی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بهره گیری از این نعمت خدا نیامند یک برنامه ریزی مدونی است تا در بارش های بعدی بتوان از این رحمت استفاده بهینه را ببریم ، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا توانسته اند با بهره گیری از بارش باران استفاده زیادی را ببرند و با توجه به خشکسالی نقاط مختلف در ایران استفاده بهینه و با برنامه از این بارش ها می تواند به مراتب شرایط را برای توسعه تمام بخش ها ایجاد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه در روزها و هفته های گذشته بارش باران در بسیاری از استان ها و شهرهای کشور انجام شد، گفت: با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای خشک و نیمه خشک دنیا است و کشاورزی نقش مهمی در تولید محصولات و اقتصاد این کشور دارد بنابراین این بارش ها جای شکر دارد.

خسارت جدی سیلاب به قنوات استان

برومندی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه سیلاب باعث آسیب جدی بسیاری قنوات های استان فارس شده است، بیان کرد: شوربختانه بارش ها باعث شده تا بعضی از قنوات استان فارس 100 درصد خسارت ببینند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه شوربختانه سیلاب و بارش های اخیر بیشترین آسیب را به بخش باغبانی و قنوات و زیر ساخت ها وارد کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر سیلاب اخیر علاوه بر خسارت های فراوان به بخش های مذکور باعث شده تا رسوبات فراوان اطراف درختان را احاطه کند و این در حالی است که که بارش های اخیر سیستم های آبیاری در باغات را به شدت دچار مشکل کند.

بعضی از قنات ها جهت آبیاری مسدود شده اند

وی با اشاره به اینکه منابع آبی بسیاری از باغات استان فارس از قنوات  تامین می شد، افزود: متاسفانه گرفتگی رسوبات در مسیر های آبی بسیاری از باغات را در حوزه آبیاری با مشکل مواجه کرده است و میزان آبیاری به این باغات به شدت کاهش یافته است و این در حالیست که بعضی از قنات های استان برای آبیاری باغات از دسترس خارج شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه با بیان اینکه طی این بازدید ها با مسئولان ارشد استان فارس مانند استاندار و مدیران استان و طی دستورات وزیر محترم جهاد جمع بندی های لازم را انجام خواهیم داد موضوعات را در سطح استان، وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی مطرح خواهیم کرد، گفت: در اسرع وقت جلسات لازم جهت پیگیری این موضوعات برگزار و موضوعات جهت رفع مشکلات انجام خواهد شد.

اداره کل بحران وزارت جهاد در حال تنظیم برنامه ای مدون برای چرخش اقلیم است

برومندی در ادامه با بیان اینکه جهت برطرف این مشکلات نیاز است تا یک تدبیر ویژه ای برای بروز این اتفاقات در استان فارس انجام شود خاطر نشان کرد: طبق قانون ستاد بحران وزارت کشور و ستاد بحران کل برنامه ای را جهت بروز این اتفاقات دارد و قطعا دولت برای این موضوعات برنامه های جدی دارد و به حداقل رساندن مشکلات این اتفاقات طبیعی برای بهره برداران حوزه های کشاورزی از مهمترین موضوعات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل بحران وزارت جهاد در حال پایش تمام موضوعات و مشکلات ناشی از چرخش اقلیم است، افزود: قطعا این اداره کل برنامه مدونی در این باره خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز