خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

تعلل دولت در ایجاد منطقه آزاد اردبیل نابخشودنی است / افزایش خرید نان نشان می‌دهد مردم در فشار اقتصادی بیشتری قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۲۷۵

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: تعلل دولت در ایجاد منطقه آزاد در استان نابخشودنی است؛ عدم تمکین دولت به قانون مصوب زیانبار است و در صورت تداوم، این موضوع قابل ارجاع به دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیف بدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد، پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران را پاسخگویی به مردم قلمداد کرد و گفت: خبرنگاران نمایندگان مردم هستند و مسئولین باید به سوالات و مطالبات آنان پاسخگو باشند.

وی در خصوص حذف ارز ترجیحی نیز بیان کرد:  چند نرخی بودن ارز فسادزا بود و اقدام دولت در جهت حذف ارز ترجیحی بسیار ارزشمند است اما این طرح باید با بررسی کامل اجرایی می شد و مهمتر از همه لازم بود که افکار عمومی نیز در این جراحی اقتصادی اقناع شود. دولت می توانست بهتر نظارت کرده و سنجیده تر عمل کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: در این میان برخی از مسئولان ادعا داشتند که با اجرای این طرح تنها قیمت 4 قلم کالا افزایش خواهد یافت که قطعا تخصصی در امور اقتصادی نداشتند چرا که شاهد بودیم قیمت چند ده کالا افزایش چشمگیر داشت.

بدری با اشاره به اینکه تعامل مجلس با دولت به معنای یگانگی با دولت نیست، اذعان کرد: مردم بدانند در هر جایی که ببینیم منافعشان متضرر می‌شود قطعا ایستادگی می‌کنیم همانطور که در استیضاح وزرا شاهد این امر بودند.

این مسئول در خصوص منطقه آزاد نیز بیان کرد: تعلل دولت در ایجاد منطقه آزاد در استان نابخشودنی است؛ بهانه های بی مورد قابل قبول نیست؛ این بدیهی است که دولت برای اجرای این طرح باید در قبال اراضی مردم هزینه پرداخت کند؛ اگر دنبال زمین رایگان باشند همان بلایی سرمان می آید که در انتخاب مکان فرودگاه اردبیل گرفتار آن شدیم. دولت منتظر چیست؟ عدم تمکین دولت به قانون مصوب زیانبار است و در صورت تداوم این تعلل‌ها، موضوع قابل ارجاع به دستگاه قضایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم استان در تامین نان اشاره کرد و گفت: برخی ادعا دارند که تقاضای بیش از حد باعث ایجاد صف های طولانی شده؛ فشارهای اقتصادی باعث شده که مردم بیش از گذشته نان مصرف کنند. برخی از آقایان با این کار ظاهرا می خواهند مردم نان هم نخرند.

بدری گفت: مصرف بالای نان در اردبیل که میانگین آن 13 کیلوگرم برای هر فرد می باشد از میانگین کشوری 8 کیلوگرمی بسیار فراتر است و این امر نشان می دهد که مردم استان در فشار اقتصادی بیشتری قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز