خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

شناسایی 50 ملک مازاد در ادارات دولتی قزوین/ 35 میلیون و 770 هزار دلار سرمایه خارجی برای قزوین مصوب شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۹۳

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: در استان قزوین تاکنون در مجموع ۵۰ ملک مازاد شناسایی شده است که ارزش تقریبی آن حدود ۳۰۰ میلیارد است و ۲۱ ملک به ارزش حدود ۴۲ میلیارد به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرزین بهنامی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اقتصاد و دارایی برگزار شد، گفت: برنامه توسعه هوشمندسازی خزانه و خزانه دارای الکترونیک در استان قزوین درحال اجرا است و در این راستا اقدامات مختلفی انجام شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین ادامه داد: ۴۰۰ حساب دولتی در قزوین درحال فعالیت هستند و تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود که این امر به تسهیل امور و کاهش مراجعات کمک کرده است.

وی بیان کرد: درآمد استان در 9 ماه سال جاری سه هزار و ۷۷۷ میلیارد بود که  نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته و درصد تحقق آن نیز نسبت به میزان درنظر گرفته شده ۱۱۴ درصد تحقق پیدا کرده است.

این مسئول افزود: سامانه سادا اموال غیرمنقول دولت را ثبت می‌کند و در این راستا در استان قزوین 5 هزار و 642 ملک در این سامانه ثبت شده است و با برآورد تقریبی ارزش آن‌ها ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: مولد سازی و فروش اموال مازاد نیز درحال اجرا است که یکی از علت‌های آن را می‌توان کمبود اعتبار دانست اما علت اصلی و مهم‌تر آن استفاده بهینه و افزایش بازدهی اموال است، چابک سازی و کوچک سازی دولت چندین سال است که مطرح شده و کاهش اموال نیز دغدغه‌های دولت را کاهش می‌دهد، در سال گذشته در مجموع کشور هزار و ۶۰۰ میلیارد به فروش رفت.

بهنامی فر اظهار کرد: فروش اموال راکد می‌تواند به توسعه استان کمک کند همه منابعی که به فروش رفته برگشته و صرف پروژه‌های مختلف می‌شود در سال در استان تاکنون ۱۹ مجوز فروش به ارزش ۱۲۴ میلیارد صادر شده  و با مجوزهایی که درحال صادر شدن است فروش حاصل از اموال به ۱۵۰ میلیارد افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد اصلاح و حذف 10 مورد از قوانین کسبل و کار

وی عنوان کرد: منابع ۱۰۲ دستگاه در سامانه سمات ثبت شده و بدهی و مطالبات دستگاه‌ها در آن مشخص می‌شود، اسناد تسویه خزانه نیز الگویی است که درحال اجرا است که میزان درنظر گرفته شده استفاده از خزانه برای استان 323 میلیارد است که از این میزان تاکنون 65 میلیارد مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین بیان کرد: با شفاف بودن صورت حساب‌ها زمینه بررسی موضوعات و مطالبه‌گری تسهیل می‌شود و دولت نیز به صورت آنی گزارشات را دریافت کرده و پاسخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: ما متولی پیگیری و تسهیل سرمایه‌گذاران خارجی هستیم و در سال جاری برای استان قزوین ۳۵ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی با دو طرح سرمایه‌گذاری مصوب شده، ضمن اینکه میزان ورود سرمایه خارجی نیز ۱۲ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار از طریق پنج طرح از کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا و امارات است.

این مسئول ادامه داد: از سال ۷۲ تاکنون ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده است.

بهنامی فر بیان کرد: در راستای تسهیل فضای کسب و کار مطالعاتی صورت گرفته که در قالب گزارشات تحلیلی ارائه می‌شود، همچنین اگر قوانین و مقررات زائد وجود داشته باشد در یک هیئت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و این امکان وجود دارد که در قالب دستورالعمل ابلاغ شود تا این قوانین حذف یا اصلاح شود و در این راستا در سال جاری ۱۰ پیشنهاد ارائه شده است.

معرفی 11 فرصت سرمایه‌گذاری خارجی قزوین توسط سازمان سرمایه‌گذاری

وی عنوان کرد: سامانه دادور و یاور مورد استقبال بخش خصوصی قرار نگرفته و در مجموع ۱۹۷ کاربر در استان در آن فعال هستند و ما صدای بخش خصوصی را از این سامانه‌ها می‌شنویم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین اظهار کرد: رصد محیط کسب و کار استان نیز از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به حل مشکلات استان کمک کند.

وی درباره میزان حقوق‌های پرداختی در آموزش و پرورش استان گفت: اعتبارات آموزش و پروش ملی است و باتوجه به تعداد بالای افرادی که در آن مضغول به فعالیت هستند طبیعتا بیشترین پرداختی برای این بخش است.

این مسئول درباره عدم یکسان بودن اعتبار مصوب و تخصیص یافته عنوان کرد: برای تامین اعتبارات منابعی درنظر گرفته شده و وقتی منابع وصول نمی‌شود تخصیص نیز کاهش پیدا می‌کند که با توجه به شرایط موجود در کشور شاهد این امر هستیم و به همین دلیل کمیته تخصیص  شکل گرفته تا تخصیص‌ها بهینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: در مجموع در استان ۲۲ ذی حساب دارایی و ۲۱ ذی حساب غیردارایی داریم.

بهنامی فر درباره بیشترین میزان فروش اموال در استان گفت: از نظر تعداد بیشترین فروش متعلق به علوم پزشکی و جهاد کشاورزی است؛ البته در برخی موارد از طرف مدیران مقاومت هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای قزوین از میانگین کشوری بیشتر است و برای تحقق آن تسهیل فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار باید مورد توجه قرار گیرد، قزوین از نظر فرصت‌های سرمایه‌گذاری از رتبه خوبی برخوردار است و سازمان سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ فرصت را مورد توجه قرار داده و در عرصه بین الملل عرضه می‌کند.

بیش از 765 هزار قزوینی دارای سهام عدالت هستند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین بیان کرد: برای بازپرداخت تسهیلاتی که به صورت صندوق توسعه ملی است دو سال پیش کمیته‌ای در استان تشکیل شد و در آن عملکرد واحدهای تولیدی پایش شده و پیشنهاد شد بازپرداخت‌ها با تعدیل نرخ ارز صورت گیرد و رویکرد دولت این است که باتوجه به جهش‌های نرخ ارز که به متضرر شدن واحدهای تولیدی  منجر شده، در بازپرداخت‌ها نرخ ارز تعدیل شود.

وی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: رسیدگی به امور جاماندگان سهام عدالت از دولت قبل شروع شد و درحال ادامه است اما تاکنون منابعی که باید صرف این امر شود هنوز مورد توافق قرار نگرفته است، در استان قزوین نیز 765 هزار و 569 نفر دارای سهام عدالت هستند.

این مسئول بیان کرد: خزانه معین استان همه حقوق کارمندان را پرداخت نمی‌کند بلکه مشمولین بودجه استانی را پرداخت می‌کند که شامل ۳۰ دستگاه هستند و در آن‌ها مشکلی نبوده است و پرداختی بالاتر از مبلغ ثبت شده نداشته‌ایم.

بهنامی فر گفت: بیش از ۹۵ درصد درآمدهای استان مالیاتی است که درآمد مالیاتی غیرمستقیم هزار و 477 میلیارد تومان بوده است که معمولا 85 درصد این میزان ارزش افزوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز