خبرگزاری کار ایران

بهزیستی فارس اطاعیه داد؛

تکذیب مسمومیت دسته جمعی معلولان بهزیستی ممسنی/ سه معلول در ممسنی بر اثر بیماری جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۱۷۲

روابط عمومی بهزیستی فارس طی اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار خبری مبنی بر فوت و مسمومیت دسته جمعی معلولان بهزیستی ممسنی، ضمن تکذیب این خبر، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، اداره کل بهزیستی فارس در بیانیه‌ای آورده است: با توجه به انتشار مطالب کذب و خلاف واقع کمپین معلولین درباره مرکز المهدی شهرستان ممسنی که منجر به جریحه دار شدن عواطف و احساسات عموم و بویژه مردم ولایتمدار شهرستان ممسنی شده است، اداره کل بهزیستی فارس با استناد به ادله پزشکی موجود، ضمن تکذیب خبر فوت و مسمومیت دسته جمعی، حق خود برای شکایت از این کمپین به دلیل نشر اکاذیب را محفوظ می‌داند.

 بنا به مستندات پزشکی بیماری قلبی_ ریوی و سکته عامل فوت سه معلول در مرکز المهدی بوده و مواد غذایی این مرکز توسط شبکه بهداشت و بیماری‌های واگیردار ممسنی بررسی شده و فاقد هرگونه مشکل و مسمومیت بوده است. با توجه به مستندات موجود، فوت سه نفر (دو نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ ساله )در تاریخ‌های ۲۹ ،۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در این مرکز به دلیل بیماری قلبی _ریوی و تنفسی که منجر به سکته شده و در گواهی فوت توسط پزشک نیز قید شده، مورد تایید است و این موضوع با توجه به سابقه قبلی بیماری ایشان رخ داده و باید توجه داشت که معلولان این مرکز دارای معلولیت ذهنی و جسمی شدید هستند و متاسفانه علاوه بر معلولیت دچار بیماری‌های داخلی، قلبی و تنفسی هستند و به دلیل معلولیت  و کم تحرکی مشکلات عدیده‌ای نیز دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در روز اول مرداد ماه، هشت نفر از معلولان مرکز به بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر(عج) شهر نورآباد منتقل شدند و با معاینات انجام شده با تشخیص پزشک، نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آنها گرفته شده که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود؛ از این هشت نفر تنها یک نفر به علت اینکه اکسیژن خونش پایین ۹۰ بود، یک شب بستری شد و ۷ نفر دیگر به مرکز برگشتند.

سه نفر از این هشت نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده‌اند و اکنون در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند. 

روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس در پایان افزود: گردانندگان این قبیل صفحات مجازی باید بدانند که معلولان عزیز ولی نعمت ما هستند و خدمت به این عزیزان توفیق و افتخار سازمان بهزیستی است و انسانیت و انصاف ایجاب می کند اگر در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد شفافیت و حقوق واقعی این افراد هستند ابتدا از صحت وسقم مطالب مطلع شوند تا دلی را آزرده و اذهان عمومی را مشوش نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز