خبرگزاری کار ایران

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خبر داد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی آزادسازی‌ های حلقه حفاظتی شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۸۲

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرف ۸۰ درصدی آزادسازی‌های کیلومتر ۲۵۰۰ تا 4 هزار حلقه حفاظتی شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصغر کشاورزراد اظهار داشت: حدود ۴۶ کیلومتر از رینگ حفاظتی در منطقه 11 شهرداری اصفهان قرار دارد که برخی از قسمت‌های این پروژه در محدوده یا حریم شهر اصفهان واقع شده است و سایر قسمت‌های آن نیز در محدوده فرمانداری‌های برخوار، خمینی‌شهر، فلاورجان و شهرهای حبیب‌آباد، دولت‌آباد، خورزوق، درچه و ابریشم قرار دارد.

وی افزود: استانداردهای لازم برای احداث حلقه حفاظتی شهر شامل برخورداری از حداقل سه یا چهار خط حرکت تندرو و دو خط برای برقراری دسترسی به مراکز جمعیتی کوچک، مراکز صنعتی و روستاها در سمت کندرو، نبود گذر عرضی و تقاطع همسطح و وجود زیرگذرها و روگذرها برای عبور افراد و وسایل نقلیه در نقاط جمعیتی رعایت شده است.

پیشرف ۸۰ درصدی آزادسازی‌های کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان حدفاصل کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰، تصریح کرد: احداث این بخش از مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در صورت آزادسازی تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این بخش از پروژه در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان واقع شده و در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کشاورزراد خاطرنشان کرد: برای احداث این بخش از پروژه رینگ چهارم، ۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاک و ۲۷ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و 52 هزار مترمکعب مصالح زیرسازی و ۹۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد اجرایی احداث کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ حلقه حفاظتی اصفهان بالغ بر هزار و 310 میلیارد ریال است، یادآور شد: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ ساعت نیرو و ۵۴ هزار و ۵۰۰ ساعت ماشین‌آلات برای احداث این بخش مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته معاون عمران شهری شهردار اصفهان، تاکنون ۸۰ درصد عملیات آزادسازی کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مسیر رینگ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

 یکی از ابرپروژه‌های عمرانی شاخص شهر اصفهان «حلقه حفاظتی شهر» است که با طول حدود ۷۸.۲ کیلومتر در دورتا دور شهر اصفهان احداث می‌شود و سهم قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز