خبرگزاری کار ایران

نیشابور در وضعیت نارنجی قرار گرفت/ ٨ مورد فوتی در ابتدای پیک هفتم کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۷۱۰

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به افزایش فوتی کرونا، نیشابور در وضعیت نارنجی قرار گرفت و از ابتدای تیرماه که در پیک هفتم قرار گرفتیم تا هفته اول مردادماه شاهد ٨ مورد فوتی در شهرستان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر نوری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شروع پیک هفتم کرونا در نیشابور اظهار داشت: براساس آمار دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور درصد موارد مثبت کرونا در این شهرستان نسبت به ماه قبل ۲/۸ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ٧ هزار و ۴٢١ تست کرونا انجام که تعداد یک هزار و ٧٨٠ تست مثبت اعلام شد که با توجه به این آمار حدود ٢۴ درصد تست‌های کرونا مثبت بوده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون ٢٠٣ هزار تست کرونا انجام شده که ٢٨ درصد تست ها مثبت بوده است اعلام کرد: روند تست های PCR مثبت تیرماه در بخش های سرپایی ۴/۴ برابر نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است و در هفته های اخیر ۵٧ درصد تست های سرپایی مثبت بوده که با توجه به آمار هفتگی نسبت به خردادماه ١٠ برابر افزایش یافته است. 

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: در تیرماه روند نمونه گیری تست های مثبت رپید به ۴٣ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته شاهد افزایش ١٧ برابری بوده ایم. 

نوری با اعلام اینکه میزان بستری ها در یک هفته گذشته به ٢٢ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٣٨ مورد در بخش کرونا، ١٠ مورد در آی سی یو و ۵ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. 

وی یادآور شد: گروه هدف دوز سوم بالای ١٨ سال است که پوشش دانشکده بیش از ۴٧ درصد می باشد که متاسفانه بیش از ۵۰ درصد هنوز واکسن دوز سوم تزریق نکرده اند. 

نوری با اشاره به برگزاری مراسم دهه اول محرم و عدم رعایت استفاده از ماسک و عادی انگاری شهروندان تصریح کرد: در مراسم عزاداری استفاده از ماسک الزامی و ٣ تیم نظارت دانشکده در سطح شهر حضور دارند تا در بحث توصیه، آموزش و ترغیب شهروندان در خصوص انجام واکسیناسیون در پایگاه ایجاد شده اقدام کنند.  

وی با بیان اینکه ١٠٠ درصد موارد فوت کرونا از آخرین واکسن دوز قبلیشان بیش از ۶ ماه گذشته بود تاکید کرد: مردم نباید در خصوص واکسیناسیون انتظار داشته باشند که با دریافت واکسن، به کرونا مبتلا نشوند بلکه طبق مطالعات انجام شده با انجام واکسیناسیون تنها شاهد کاهش پنج برابری بستری و مرگ و میر خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز