خبرگزاری کار ایران

یک کودک ۱۲ ساله در شهر طبل جزیره قشم غرق شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۷۷

شهردار طبل از غرق شدن یک کودک ۱۲ ساله در سد خاکی شهر طبل پس از بارندگی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سید مسلم هاشمی عنوان کرد: با ورود موج بارشی مونسونی به جزیره قشم تا شب گذشته بیشترین بازندگی به میزان ۷۰ میلی متر در شهر طبل ثبت شده است.

وی ادامه داد: این میزان بارش موجب پرشدن سدخاکی این شهر شده است که متاسفانه یک پسربچه ۱۲ ساله در این سد غرق شد.

هاشمی بیان کرد: جسد این کودک پس از سه ساعت مفقودی توسط مردم محلی از آب گرفته شد.

به گفته شهردار طبل، سابقه احداث این سد به بیش از ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد و در زمان احداث خارج از محدوده سکونت واقع بوده اما به مرور زمان با افزایش ساخت ‌و ساز در محدوده مسکونی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون منتظر تصویب طرح جامع شهری هستیم تا با نظر مشاور محدوده ایمن در اطراف سد ایجاد کنیم اما تا تا زمان تصویب نیز از هرگونه ساخت و ساز اطراف سد جلوگیری خواهد شد.

به گفته شهردار طبل، نبود بارندگی در سال‌های گذشته موجب شده است مردم فکر کنند این سد کارایی ندارد و اطراف آن مکان مناسبی برای ساخت و ساز است اما از آنجاییکه مسیر آب های بالادست به محل سد ختم می‌شود در سال‌های پربارش خطرآفرین است.

وی اظهار کرد: هشدارهای لازم توسط ستاد بحران فرمانداری شهرستان قشم و شهرداری به خانواده‌ها اعلام شده و از همه مردم درخواست داریم در زمان بارندگی به مسیرهای سیلاب، سدها و تجمع اب نزدیک نشوند و موارد ایمنی را رعایت کنند و مراقبت از کودکان را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز