خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

افزایش ۶ درصدی مصرف آب در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۱۰

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۶ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: مصرف آب همدانی‌ها در هفته گذشته به ۲۰۷۰ لیتر در ثانیه رسید.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا نیکداد با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه منابع آبی شهر همدان محدود است وضعیت بحرانی‌تری نسبت به سایر شهرهای استان دارد، اظهار کرد: شهر همدان به علت اینکه جمعیت بیشتری داشته و از طرفی منابع آبی محدودی نسبت به سایر شهرها دارد، شرایط خطرناکی از نظر آبی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب همدان در هفته گذشته رشد ۶ درصدی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر آب همدان از طریق سد اکباتان و حدود ۷۰ حلقه چاه تأمین می‌‎شود که به علت افزایش دمای هوا نسبت به هفته ماقبل میزان تولید آب، رشد قابل توجهی داشت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه تولید آب همدان در هفته گذشته از مرز ۲۰۰۰ لیتر گذشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصارف آب از تولید جلو زده و به ۲۰۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

نیکداد با تأکید بر اینکه بیشتر از این میزان توان تولید آب در همدان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای آینده دمای هوای کاهش پیدا خواهد کرد، میزان مصرف آب به حد نرمال خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم سد اکباتان به پنج میلیون مترمکعب رسیده است، درباره قطعی آب شهر همدان گفت: با وجود اینکه تولید آب به مقدار بالایی رسیده، شیر آبی را نبستیم و قطعی ها به این علت بوده که در برخی ساعات به دلیل خالی شدن مخازن آبی وجود نداشت که توزیع کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان تأکید کرد: به علت بالا رفتن مصرف کاهش فشار داریم اما قطعی برنامه‌ریزی شده‌ای نداریم و شبکه‌ها آب‌دار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز