خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

۸۷ روستای همدان دچار تنش آبی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۹۱

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۸۷ روستای دارای تنش آبی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این تعداد روستا به‌صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا نیکداد با اشاره به افزایش روستاهای در معرض تنش آبی طی ماه گذشته اظهار کرد: منظور از دچار تنش آبی شدن این روستاها به معنای خشک شدن منابع آبی آنها نبوده بلکه منابع آب آنها کم شده و  با کسری آب مواجه هستند که از طریق آبرسانی سیار جبران می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: برخی از این روستاها براساس کسری آب ممکن است به صورت روزانه و یا هفتگی و یا هر چند روز یکبار آبرسانی سیار شوند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۶۲ روستا در سطح استان همدان تصریح کرد: اکثر آب روستاهای استان همدان از سه منبع قنات، چشمه‌ها و چاه‌ها تأمین و مشروب می‌شود و تقریباً روستاهای تأمین‌شده از آب سطحی در استان تعداد کمی وجود دارد.

نیکداد خاطرنشان کرد: کاهش بارش‌ها، اُفت و کاهش دبی در قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها ایجاد می‌کند و به علت کاهش دبی که در این‌ منابع تولیدی آب اتفاق می‌افتد، ناچار به آبرسانی سیار به روستاهای دارای تنش آبی می‌شویم.

وی در پایان با تأکید بر مشارکت همه مردم در رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب گفت: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از پایین آمدن سطح دبی منابع آبی باید این مدیریت مصرف در تمام حوزه های مختلف از جمله شرب و کشاورزی همگانی شده و نسبت به رعایت الگوی مصرف حساس تر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز