خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد؛

تاخیر 18 ساله در اجرای پروژه تامین آب بلند مدت همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۹۱

مدیرعامل آبفای استان همدان بااشار به تأخیر ۱۸ ساله در اجرای پروژه تأمین آب بلندمدت همدان، گفت: همدان از شهرهای گرفتار تنش آبی است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری با بیان اینکه ۶۰ درصد مشترکین آب استان همدان را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: الگوی مصرف آب در میان مشترکین خانگی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است اما این رقم در استان همدان ۴۵ لیتر بیش از الگوی مصرف است.

وی بابیان اینکه طی چند سال گذشته همدان دچار تنش آبی شده است، گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نسبت به تأمین آب، به ویژه پروژه‌ تأمین آب بلند مدت شهر همدان اقداماتی انجام شده است.

بختیاری فر با اشاره به تأخیر ۱۸ ساله در اجرای پروژه تأمین آب بلندمدت همدان گفت: در حال حاضر، مسئولان بیش از هر زمان دیگر دغدغه تأمین آب برای مردم را دارند و شرکت آب و فاضلاب نیز با تمام توان به دنبال تأمین از منابع جایگزین و مدیریت مصرف آب است.

بختیاری فر با بیان اینکه همدان از شهرهای گرفتار تنش آبی است، عنوان کرد: طی دو ماه اخیر به منظور تکمیل پروژه آبرسانی بلندمدت همدان از سد تالوار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شد.

مدیرعامل آبفای استان همدان به کاهش ذخایر منابع آبی سد اکباتان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ذخیره آبی سد اکباتان به هشت میلیون متر مکعب رسیده که در راستای مدیریت مصرف، حجم برداشت آب از سد اکباتان از ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه به ۴۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: پیش از این بیشترین بار برداشت آب از آب‌های سطحی نظیر رودخانه‌های همدان در فصول غیر زراعی بود که با از دست رفتن این منابع آبی کنترل شرایط سخت‌تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز