خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

شناسایی ۵۰ روستای دارای تنش آبی در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۴۹

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۵۰ روستای دارای تنش آبی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا نیکداد با اشاره به ۱۰۶۲ روستا در سطح استان همدان اظهار کرد: اکثر روستاهای استان از قنوات و چشمه‌ها و چاه مشروب شده و آب آنان از این سه منبع تامین می شود که با توجه به کاهش بارش‌ها  که در سال آبی گذشته اتفاق افتاد و دو سال متولی در استان دچار تنش آبی  بودیم موجب  کاهش دبی  آب درچشمه، قنوات و چاه‌های روستاها شده و ۵۰ روستای استان را با تنش آبی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه از ۵۰ روستای دارای تنش آبی ۳۰  روستا زیر پوشش آب و فاضلاب هستند افزود: در حال حاضر به تمامی روستاهای دارای تنش آبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

نیکداد با اشاره به اینکه در صورت کاهش هر بیشتر دبی آب چاه و چشمه و قنوات تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان افزایش خواهد داشت و نیاز بر آن خواهد بود که  از آبرسانی سیار  استفاده کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه سایر روستاهای فاقد تنش آبی در حال حاضر منابع آب آنان جوابگو بوده و مشکلی ندارند و امیدواریم تعداد  آمار روستاهای دارای تنش آبی از این تعداد موارد بالاتر نرود.

وی همچنین با اشاره به  الگوی جریمه و تشویق مشترکین در مصرف آب گفت: شرکت آب و فاضلاب مشترکانی را که مصارف آنان در حد مجاز باشد برای تعرفه های آنان تعرفه‌های یارانه ای اعمال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز