خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان:

آمار خودکشی و نزاع در همدان رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۸۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در رابطه با روند آماری خودکشی و نزاع در استان، اظهار کرد: متأسفانه این رویه در استان همدان رو به افزایش است، در دوماه اول سال جاری ۲۸۸۶ نزاع در استان رخ داد که نسبت به گذشته این آمار رشد کرده است؛ لازم است سالن تشریحِ جدید و مدرن و بزرگی در استان همدان احداث کنیم تا در رابطه با این موارد یا حوادث بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی مثل زلزله اقدامات موثر و سریعی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از همدان، آرتین کمالی در نشست خبری اداره کل پزشک قانونی استان همدان با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت ایام و هفته قوه قضاییه در رابطه با روند آماری خودکشی و نزاع در استان، اظهار کرد: متأسفانه این رویه در استان رو به افزایش است.

وی افزود: لازم است سالن تشریحِ جدید و مدرن و بزرگی در استان همدان احداث کنیم تا در رابطه با این موارد یا حوادث بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی مانند زلزله اقدامات موثر و سریعی صورت گیرد.

کمالی اشاره کرد: در سال ۱۴۰۰ در بحث نزاع ۱۷ هزار و ۴۵۰ مورد معاینه در سراسر استان داشتیم و در زمینه اجساد ۱۴۴۰ جسد کالبدشکافی شده است؛ جسد در اختیار پزشک قانونی که نیاز به کالبدشکافی داشته باشد نیازی به اجازه خانواده ندارد و این موضوع در اختیار پزشکی قانونی است.

وی ادامه داد: در دوماه اول سال ۱۴۰۱ آمار نزاع بالایی داشتیم و معمولاً آمار نزاع استان در بازه زمانی ۶ ماهه اولِ سال بیش‌تر است و در این دوماه ۲۸۸۶ نزاع داشتیم که این رویه نسبت به گذشته رو به افزایش بوده است؛ ۴۲۰ تصادف منجر به فوت و ۵۰ حادثه کار در طی این مدت رخ داده است؛ خوشبختانه میزان فوتی معتادان براثر سوءمصرف مواد مخدر در استان ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

کمالی تصریح کرد: تنها شهرستانی که در استان همدان پزشکی قانونیِ فعال ندارد فامنین است و در اقصی نقاط استان در حال خدمت‌رسانی در این زمینه هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تاکید کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی، امنیتی و موارد مربوط به بستری در تلاش هستیم سالن تشریح را به مکان دیگری انتقال بدهیم و این فضا با اداره کل جدا باشد؛ برای ساخت و احداث می‌توانیم بودجه تعیین کنیم اما لازم داریم زمین و مکان آن را شهرداری برای ما فراهم کند.

وی ادامه داد: تا ۱۰۰ سال آینده شهرستان همدان نیازی به تغییر در جزئیات سالن تشریح مدرنی که ما پیشنهاد دادیم احداث شود ندارد و خوشبختانه از امکانات خوبی می‌تواند برخوردار باشد و صرفاً نیاز به مکان منظطم و مشخص با ظرفیت بسیار بالا داریم.

کمالی با بیان این‌که لازم است یک سالن تشریح مدرن و بزرگ در همدان احداث شود، گفت: حوادث بزرگ قابل پیش‌بینی نیستند و ترس ما از این موضوع است و بابت همین حوادث نگران هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: صحنه جُرم ۲۴ ساعته است و معمولاً غالب قتل‌های موجود در کشور در ساعات پایانی شب رخ می‌دهد که نشان می‌دهد ساعات کاری این اداره کل از لحاظ حساسیت می‌تواند بیش از باقی ادارات باشد؛ حداقل به جذب ۴ یا ۵ پزشک حاذق نیاز داریم و لازم است از لحاظ تامین بودجه شرایط فراهم شود تا بتوانیم نیروی انسانی بیش‌تری وارد اداره کنیم؛ در حال حاضر ۱۵ پزشک در اداره مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: مبحث دانش بنیان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با جدیت بیش‌تری پیگیری می‌شود و خوشبختانه در بحث نرم‌افزاری با توجه به رشد فناورانه داخل کشور در حال توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف مثل آزمایشگاه‌ها هستیم؛ آزمایشگاه‌ها پر هزینه هستند و هزینه‌های ما طی این مدت بر اثر تورم و تحریم‌ها ۱۰ برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز