خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

حذف تدریجی بهای خدمات اتوبوسرانی با بهره‌برداری اقتصادی از فرصت‌ها در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۴۵۹

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: اگر به زیرساخت‌ها و فرصت‌های اقتصادی در حوزه حمل‌ و نقل نگاه مناسب داشته باشیم، می‌توان به واسطه درآمدزایی از این طریق، بهای دریافتی از شهروندان برای سفر با حمل‌ و نقل عمومی را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید دبیریان با اشاره به راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی با ۹۰ درصد تخفیف و دریافت بهای ۱۰۰ تومان به‌ازای هر سفر از شهروندان، اظهار داشت: این تصمیم در راستای سیاست‌های شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، مبنی بر توسعه عدالت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی است.

وی با حمایت از این تصمیم شهرداری مشهد، گفت: در نظر گرفتن تخفیف برای سفرهای با حمل‌ و نقل عمومی حتی می‌تواند در ابعاد کلان‌تری نیز دنبال شود.

دبیریان با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید به دنبال منابع درآمدی پایدار جدید برای شهر باشیم، افزود: مدیریت شهری باید ظرفیت‌های جدید اقتصادی ایجاد کند، در شهر مشهد حدود ۲ هزار اتوبوس و مینی‌بوس و پایانه‌های متعددی در حال خدمات‌دهی به زائران و مجاوران رضوی هستند که فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود و باید به نحو احسن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اگر به این زیرساخت‌ها و فرصت‌های اقتصادی نگاه مناسب داشته باشیم، می‌توان بواسطه درآمدزایی از این طریق، بهای دریافتی از شهروندان برای سفر با حمل‌ و نقل عمومی را کاهش داد.

دبیریان با بیان اینکه در حال حاضر هر سفر با اتوبوس حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: از این هزینه، شهروندان صرفا ۱۰۰۰ تومان پرداخت می‌کنند و مدیریت درست و پیش‌بینی منابع جدید همین مبلغ ناچیز را هم می‌توان مشمول تخفیف کرد.

وی افزود: اعمال تخفیف برای سفرهای با حمل‌ و نقل عمومی مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به تشویق مردم نسبت به استفاده از این ناوگان، کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از خودروهای شخصی اشاره کرد.

دبیریان با بیان اینکه اعمال تخفیف ۹۰ درصدی بهای خدمات اتوبوسرانی در گام نخست با اولویت مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته، اظهار کرد: بخش زیادی از مسافران خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی، زائران امام‌رضا(ع) هستند که با «من‌کارت» آشنا نبوده و یا امکان تهیه آن را ندارند، برهمین اساس، در گام بعدی می‌توان تسهیلات ویژه‌ای برای این عزیزان نیز در نظر گرفت و سپس به سایر نقاط شهر تسری داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز