خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

پیش‌بینی برای ایجاد ۲ کارخانه نوآوری در مشهد/ تشکیل کمیته رفع موانع اقدامی ارزنده برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۱۵

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از اقدامات و نکات مثبت عملکردی مدیریت شهری در دوره ششم، تشکیل کمیته رفع موانع برای تعیین تکلیف پروژه‌های کلانی است که مشمول مرور زمان شده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان در گفت و گویی پیرامون اهم اقدامات کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اظهارکرد: خادمان مردم مشهد در شورای شهر، از تمام توان و ظرفیت خود برای انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله بهره خواهند گرفت تا اهداف و سیاست‌ها را به نحو احسن اجرایی کنند.

دبیریان با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق، گفت: در این جلسات، اعضای شورای شهر درحال تدوین و بررسی سیاست‌های کلان و موضوعات مبتلابه شهری هستند تا پس از نهایی شدن، برای برنامه‌ریزی و اجراء به شهرداری ابلاغ شود؛ البته در کنار دغدغه‌های شهر و شهروندان، یکی از محورهای اساسی مدنظر شورای ششم در تهیه برنامه عملیاتی مدیریت شهری، شعار سال و منویات رهبری در این خصوص است. امیدواریم با اجرایی شدن تمامل و کمال این برنامه‌ها و سیاست‌ها، بتوانیم شرایطی ایده‌آل و درخور شان شهر امام‌رضا(ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم آوریم.

دبیریان در ادامه به ارائه گزارش مختصری از عملکرد و اقدامات صورت گرفته ذیل کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد  پرداخت و گفت: به منظور بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر طرح‌ها و لوایحی که به کمیسیون ارجاع داده می‌شود، ۴ کارگروه تشکیل داده‌ایم که شامل کارگروه‌های «اشتغال و کارآفرینی»، «تسهیل و ارزیابی پروژه‌های اقتصادی»، «رصد و پایش ظرفیت‌های اقتصادی» و «اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان» می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، بررسی ۴۵ لایحه، ۱۵ طرح و ۳۵ نامه در دستورکار کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفته، افزود: علاوه بر این، ۶۱ بازدید میدانی از پروژه‌های مختلف شهری انجام داده‌ایم تا اشراف و آشنایی بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم.

دبیریان اشاره‌ای هم به تشکیل کمیته «رفع موانع» در شهرداری داشت و گفت: این کمیته متشکل از شهردار، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین حقوقی و نظارت شورای شهر، معاون اقتصادی و دیگر معاونان و مدیران شهرداری است که به تناسب دستورکار در جلسه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در گذشته متاسفانه پروژه‌‎هایی آغاز شده که به دلایل مختلف مشمول مرور زمان شده و با گذشت سال‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ ۳۱ مورد از این پروژه‌ها تاکنون در کمیته مذکور مورد بررسی قرار گرفته و ۳۵ مصوبه نیز برای آنها داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد سابقه برخی از این پروژه‌ها را مربوط به دهه ۸۰ دانست و تصریح کرد: مشکل برخی از آنها با مصوبه شورای شهر حل شده و یا قابل حل است و برخی دیگر را نیز در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توان جمع‌بندی کرد.

دبیریان، یکی از اقدامات و نکات مثبت عملکردی مدیریت شهری در این دوره را تشکیل همین کمیته دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت سازمان اقتصادی شهرداری مشهد طی سال‌های گذشته در تراز و شان مشهد و ظرفیت‌های این شهر نبوده، گفت: هدف و ریل‌گذاری اصلی کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر، تقویت این حوزه و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌هاست.

دبیریان با بیان اینکه مشهد ظرفیت خوبی به نام «کارخانه نوآوری» را دارد و از آن بهره‌مند است، افزود: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به دنبال جانمایی و احداث مراکز نوآوری با محوریت و تمرکز بر حاشیه شهر است؛ در این پهنه‌ها استعدادهای بسیاری داریم که با تکیه بر ظرفیت‌ زیرساخت‌های این‌چنینی می‌توان موجب شکوفایی و بروز و ظهور آنها شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش‌بینی اعتبار برای احداث مراکز نوآوری در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، گفت: فاز مطالعاتی این موضوع باید هرچه سریعتر دنبال شود و خوشبختانه در مرحله جانمایی احداث پروژه هستیم؛ برهمین اساس، به همراه شهردار، بازدیدی از محل پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه خواهیم داشت.

دبیریان در پایان گفت: امیدواریم پس از ۴ سال فعالیت در شورای شهر بتوانیم در مقابل امام‌رضا(ع)، شهدا و مردم مشهد سربلند باشیم و در انجام ماموریت‌ها توفیق حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز